به روز شده در ۱۴۰۲/۱۲/۲۹ - ۰۹:۳۰
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۰/۰۲/۰۳ ساعت ۱۰:۱۰
کد مطلب : ۲۶۷۷۴۷

پریدن از خواب در نیمه شب به قلب آسیب می‌زند

پریدن از خواب در نیمه شب به قلب آسیب می‌زند
گروه علمی: تحقیقات جدید نشان می‌دهد، زنانی که نیمه شب از خواب بیدار می‌شوند دو برابر بیش از سایر افراد به دلیل بیماری‌های قلبی جان می‌بازند.پزشکان هشدار می‌دهند زنانی که نیمه شب از خواب بیدار می‌شوند دو برابر بیش از سایر افراد به دلایل قلبی جان می‌بازند.

کارشناسان می‌گویند، هم زنان و هم مردان از این اختلال رنج می‌برند و به طور متفاوتی بر مردم تأثیر می‌گذارد.
براساس داده‌های موجود، زنانی که در نیمه‌های شب از خواب بیدار می‌شوند، بیشتر در معرض خطر بیماری‌ های قلبی عروقی قرار دارند.یک مطالعه نشان داده است، زنانی که در طول شب تلاش می‌کنند خواب بی وقفه داشته باشند دو برابر بیشتر در معرض مرگ ناشی از دلایل قلبی هستند.

به گفته متخصصان بهداشتی، خواب نامناسب مقاومت به انسولین را افزایش می‌دهد که یکی از عوامل خطر ابتلا به دیابت نوع ۲ و بیماری‌ های قلبی به شمار می‌رود. از طرفی دیگر کمبود خواب، CRP را که هنگام استرس و التهاب آزاد می‌شود، افزایش می‌دهد؛ میزان بالای این پروتئین یکی از عوامل خطر بیماری‌های قلبی محسوب می‌شود.
در این تحقیق محققان داده‌های خواب شرکت کنندگان ۶۴ تا ۸۳ ساله را بررسی کردند و آنها را بین شش تا ۱۱ سال دنبال کردند.

داده‌ها نشان داد زنانی که بیشترین اختلال خواب را متحمل می‌شوند در این دوره تقریباً دو برابر بیشتر در معرض خطر مرگ ناشی از بیماری‌های قلبی عروقی هستند دومینیک لینز از دانشگاه ماستریخت هلند و یکی از نویسندگان این تحقیق می‌گوید روشن نیست که چرا زنان از خواب بی قرار بیشتر از مردان آسیب می‌بینند، اما ممکن است تفاوت در بدن زن و مرد عامل آسی بیشتر باشد.
برچسب ها: سلامتی قلب
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها