به روز شده در ۱۴۰۲/۱۲/۲۹ - ۰۹:۵۱
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۰/۰۲/۰۳ ساعت ۱۱:۱۱
کد مطلب : ۲۶۷۷۶۹

اونس طلا در مسیر ثبت سومین افزایش هفتگی

اونس طلا در مسیر ثبت سومین افزایش هفتگی
گروه اقتصادی: قیمت طلا در معاملات روز جمعه بازار جهانی اندکی کاهش یافت اما در مسیر ثبت سومین رشد هفتگی متوالی قرار گرفت.به گزارش ایسنا، بهای هر اونس طلا برای تحویل فوری ۰.۰۲ درصد کاهش یافت و به ۱۷۸۳ دلار و ۶۳ سنت رسید. در بازار معاملات آتی آمریکا، هر اونس طلا با ۰.۱ درصد افزایش، به ۱۷۸۴ دلار و ۲۰ سنت رسید. بهای معاملات این بازار شب گذشته با ۰.۶ درصد کاهش، در ۱۷۸۲ دلار بسته شده بود.شاخص دلار در برابر سبدی از رقیبان ۰.۱ درصد کاهش یافت و طلا را برای خریداران غیرآمریکایی ارزانتر کرد. بازده اوراق قرضه ۱۰ ساله آمریکا تحت تاثیر خبر پیشنهاد بایدن برای افزایش مالیات درآمد بالاها به منظور تامین مالی هزینه یک تریلیون دلاری برنامه های کودکان، کاهش پیدا کرد.
 
طلا از ابتدای سال میلادی جاری تاکنون تحت تاثیر رشد بازده اوراق قرضه که هزینه نگهداری این فلز ارزشمند را افزایش می دهد، شش درصد کاهش قیمت داشته است. اما باب هابرکورن، استراتژیست ارشد بازار در شرکت آر جی او فیوچرز پیش بینی کرد روند نزولی طلا در بحبوحه افزایش خرید بانک مرکزی و تقاضا برای طلای فیزیکی از سوی چین و هند، احتمالا محدود خواهد شد.

آمار گمرکی سوییس نشان داد این کشور در مارس بزرگترین صادرات ماهانه طلا در ۱۰ ماه گذشته را به ثبت رساند و صادرات به هند به بالاترین میزان از سال ۲۰۱۳ تاکنون رسید. اما افزایش آمار کرونا در این کشور آسیایی، دورنمای مذکور را تیره کرد. جدیدترین آمار اقتصادی نشان داد شمار آمریکایی هایی که متقاضی دریافت بیمه بیکاری بودند هفته گذشته به پایینترین رقم در ۱۳ ماه اخیر کاهش یافت. این خبر که از بهبود دورنمای اقتصادی حکایت دارد، جذابیت طلا به عنوان دارایی امن را کمتر کرد.در بازار سایر فلزات ارزشمند، هر اونس پالادیم برای تحویل فوری با ۰.۱ درصد افزایش، به ۲۸۴۰ دلار رسید. هر اونس نقره برای تحویل فوری با ۰.۳ درصد کاهش، به ۲۶ دلار و ۱۰ سنت رسید. هر اونس پلاتین برای تحویل فوری تغییر چندانی نداشت و ۱۲۰۳ دلار و ۱۰ سنت بود.
برچسب ها: قیمت طلا
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها