به روز شده در ۱۴۰۲/۱۲/۲۸ - ۲۰:۵۵
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۰/۰۲/۰۳ ساعت ۱۱:۳۰
کد مطلب : ۲۶۷۷۷۸

بیست و سومین تورم متوالی منفی امارات

بیست و سومین تورم متوالی منفی امارات
گروه اقتصادی: تورم سالانه امارات تا ماه فوریه به منفی ۲.۰۱ درصد رسید.به گزارش ایسنا، به نظر می‌رسد روند کاهش قیمت ها در همسایه جنوبی کماکان ادامه داشته باشد؛ چرا که نرخ تورم امارات در ماه فوریه باز هم در محدوده منفی باقی ماند.این نرخ تورم که بیست و سومین تورم ماهانه منفی این کشور محسوب می‌شود، بیش از همه تحت تاثیر کاهش قیمت بخش فرهنگ و آموزش قرار گرفته که نرخ تورم آن به منفی ۱۸.۶۴ درصد رسیده است. طبق اعلام مرکز آمار امارات، تورم در بخش لوازم منزل منفی ۳.۳۷ درصد اندازه گیری شده است. بالاترین تورم ها نیز مربوط به تفریح و سرگرمی با ۱.۵۲ درصد و مواد غذایی معادل ۱.۴۲ درصد افزایش پیدا کرده است.
 
بر مبنای ماهانه نیز تورم امارات در ماه فوریه منفی ۰.۴۱ درصد اندازه‌گیری شده که ۰.۲۶ درصد کمتر از تورم ماه قبل بوده است.از سوی دیگر متوسط نرخ تورم کویت در دوازده ماه منتهی به فوریه با ۰.۰۸ درصد افزایش نسبت به مدت مشابه منتهی به ماه قبل به ۳.۰۳ درصد رسید که این نرخ، بالاترین تورم ثبت شده در کویت از ماه فوریه سال ۲۰۱۷ تاکنون محسوب می شود. در بین بخش‌های مختلف، تورم در بخش مواد غذایی و نوشیدنی با ۹.۴۶ درصد و فرهنگ و آموزش  با ۶.۱۵ درصد بیشترین نقش افزایشی را در نرخ تورم داشته اند.

از سوی دیگر تورم در بخش حمل و نقل منفی ۰.۴۴ درصد بوده است. بر مبنای ماهانه، نرخ تورم کویت در این ماه ۰.۱۷ درصد اندازه‌گیری شده است که ۰.۰۶ درصد کمتر از تورم ثبت شده در ماه قبل بوده است.متوسط نرخ تورم این کشور در بازه زمانی ۱۹۷۴ تا ۲۰۲۰ معادل ۱.۹۷ درصد بوده است که بالاترین نرخ تورم ثبت شده مربوط به دسامبر ۱۹۷۷ با ۲۱.۵ درصد و کمترین تورم ثبت شده نیز مربوط به فوریه ۲۰۰۹ با منفی ۴.۸۲ درصد بوده است.
برچسب ها: تورم امارات
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها