به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۲۹ - ۱۱:۳۱
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۰/۰۲/۰۵ ساعت ۱۳:۱۴
کد مطلب : ۲۶۸۲۴۴

در پیک جدید با کرونا چکار کنیم؟

گروه سلامت: آیا تا به حال به کرونا مبتلا شده اید؟ آیا تا به حال عزیزی را بر اثر ابتلا به کرونا از دست داده اید؟ کرونا تا چه حد بر روی زندگی شما تاثیر گذاشته است و چقدر توانسته اید با این ویروس خانمان سوز مبارزه کنید؟ چه میزان ضدعفونی کرونا توانسته تاثیری در روند افزایش بیماری داشته باشد؟
بیماری کرونا از بهمن ماه سال 1398 وارد ایران شده و تا به الان مهمان خانه های ما بوده است. متاسفانه در زمان انتشار این مقاله هنوز درمانی برای این بیماری کشف نشده است و تنها راه جلوگیری ار ابتلا شدن به این بیماری محبوس، ضد عفونی کردن وسابل و شست و شو دست هاست.



ضد عفونی کرونا
همان طور که گفته شد مهم ترین گامی که می توانیم برای جلوگیری از ابتلا به بیماری کرونا بگیریم، ضد عفونی کرونایی است. با توجه به گفته های سازمان جهانی بهداشت می توان از مواد مختلفی برای ضد عفونی استفاده کرد که مهم ترین و پرکاربرد ترین آن ها، الکل است. البته از واد دیگری هم چون وایتکس رقیق شده نیز می توان برای ضدعفونی استفاده کرد. شما می توانید خودتان به تنهایی مواد غذایی و وسایلی منزل خود را ضدعفونی کنید اما زمانی که قصد عفونی کردن مکانی با مساحت زیاد را دارید، این کار ساده نخواهد بود.
هم چنین استفاده از مواد ضدعفونی کننده برای تایم طولانی به شدت به روی ریه و دستگاه تنفسی شما تاثیر می گذارد و می تواند سبب بروز حساسیت های زیادی شود. به شما توصیه می کنیم گه در زمان ضدعفونی کرونا از ماسک و پوشش مناسب استفاده کنید. اما چنان چه که نمی توانید لباس و ماسک مناسب برای ضد عفونی کرونا را تهیه کنید، بهتر است از افرادی که در این زمینه تخصص دارند کمک بگیرید. با شرکت ضدعفونی کرونا در ارتباط باشید تا بتوانید از خدمات ضدعفونی این شرکت خدمات ضدعفونی بهره ببرید.

ضد عفونی سطوح
ویروس کوید 19 بر روی سطوح می نشیند. سطح مختلف باید هر مدت یک بار ضدعفونی کامل شوند. از سطوحی که ضدعفونی کردن آن ها بسیار مهم است می توان به موارد زیر اشاره کرد.
• دستگیره در ها
• کلید چراغ ها
• سطوح مختلف
• سطوح سرویس های بهداشتی
• تلفن ها
• صفحه کلید و ماوس
کامپیوتر
• میز و صندلی ها
• نرده ها
• دستگاه های کنترل راه دور
• صندوق های پرداخت
• واکر و صندلی ها
• تجهیزات تفریحی
• سطوح آشپزخانه
• صندلی های پایه بلند
• شیشه ادویه جات
به تازگی بسیاری از افراد مدعی بر این هستند که بیماری کرونا از طریق سطوح منتقل نمی شود. اما بدانید که این بیماری ناشناخته است و دانشمندان هر روز یک نظریه برای این بیماری ارائه می دهد. در نتیجه کار از محکم کاری عیب نمی کند و بهتر است شما ضدعفونی کرونا سطوح را جدیی بگیرید.

کرونا از چه طریقی منتقل می شود؟
بیماری کرونا از شیوه های مختلفی به ما انتقال پیدا می کند. ویروس می توانید از طریف چشم، گوش، دهان و بینی وارد بدن ما شوند. پس باید این اعضا را به خوبی بپوشانیم تا درصد ابتلا به بیماری کوبد 19 کاهش پیدا کند.
1.    تماس با فرد الوده به بیماری کرونا از مهم ترین عوامل مبتلا شدن است.
2.    دست های آلوده می تواند سبب ابتلا به بیماری شود.
3.    سطوح آلوده نقش بزرگی در ابتلا به بیماری کوید 19 دارد.
4.    بیماری در هوا وجود دارد و از طریق تنفس به ما منتقل می شود.



برای پیشگیری از مبتلا به کرونا چه می توان کرد؟
همان طور که گفته شد بیماری از طریق گوش و بینی و چشم و دهان به ما منتقل می شود. در ادامه چند راهکار برای جلوگیری از ابتلا به این بیماری را برای شما شرح می دهیم.
1.    حتما از ماسک و پوشش مناسب استفاده کنید.
2.    از تجمع و حضور در مکان هایی با جمعیت های بالای 10 نفر خودداری کنید.
3.    پنجره ها را باز بگذارید.
4.    با افراد مبتلا به بیماری ارتباط نداشته باشید.
5.    به ضدعفونی کرونا به شدت توجه کنید.
6.    دست های خود را به مدت 20 ثانیه بشویید.
7.    از مهمانی رفتن و مهمانی گرفتن خودداری کنید.
8.    مواد غذایی را قبل از مصرف به مدت مناسب بپزید.
9.    از کارت های اعتباری به جای رد و بدل کردن پول استفاده کنید.
10.    دوش گرفتن را فراموش نکنید.

ضدعفونی کرونا با استفاده از کلر
کلر یکی از دیگر مواد ضد عفونی کننده ای است که می توان از ان برای ضدعفونی سطوح استفاده کرد. البته کلر در دسترس همه قرار ندارد و نحوه نگهداری از ان ساده نیست. چنان چه که قصد دارید که از ماده کلر برای ضد عفونی کردن استفاده کنید می توانید با پشتیبانان شرکت کیان پاک ارتباط بگیرید و درخواست خود را ثبت کنید.
کیان پاک از شرکت های خدماتی و نظافتی در تهران است که خدماتی هم چون نظافت منزل و شرکت، سمپاشی، خشکشویی مبل و خوشخواب و ضد عفونی کرونا را انجام می دهد. شما می توانید سفارش خود را ثبت کنید و زمانی که برای شما مناسب است را اعلام کنید.



ضد عفونی کرونا اتاق بیمار
بسیاری از بیمار هایی که به کوید 19 مبتلا می شوند نیاز به مراجعه به بیمارستان و بستری شدن ندارند. شما می توانید این افراد را با رعایت نکات بهداشتی در خانه قرنطینه کنید. البته باید بسیار در ضدعفونی دقت داشته باشید تا خودتان و سایر اعضای خانه نیز به بیماری مبتلا نشوند. با توجه به گفته های سازمان جهانی بهداشت ضد عفونی کردن سطوح می تواند تا میزان زیادی ار مبتلا شدن شما به این بیماری جلوگیری کند.
چنان چه که مهارت کافی و یا پوشش مناسب برای ضدعفونی کردن اتاق بیمار مبتلا به کوید 19 را ندارید، می توانید با پشتیبانان کیان واش ارتباط بگیرید. ما افراد ماهری را برای شما ارسال می کنیم تا سطوح منزل شما را به صورت کامل ضد عفونی کنند.
 
 
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها