به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۷ - ۰۲:۳۲
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۰/۰۲/۱۲ ساعت ۱۳:۲۹
کد مطلب : ۲۶۹۶۴۹

کانگورو‌ها می‌توانند ارتباط با انسان را یاد بگیرند

کانگورو‌ها می‌توانند ارتباط با انسان را یاد بگیرند
گروه علمی: محققان دریافتند شباهت کانگوروها در نحوه درخواست کمک همانند شیوه سگ‌های اهلی است که با استفاده از نگاه خود از انسان‌ها یاری می‌جویند. محققان در تحقیقی دریافتند کانگورو‌ها می‌توانند مانند سگ‌های اهلی با استفاده از نگاه کردن، با انسان‌ها ارتباط برقرار کنند و از آن‌ها کمک درخواست کنند. این مطالعه شامل ۱۱ کانگورو بود که در اسارت زندگی می‌کردند، اما اهلی نشده بودند. بر اساس این گزارش، ده کانگورو از مجموع کانگوروها وقتی قادر به باز کردن جعبه‌ غذا نبودند، مشتاقانه به محققان نگاه می‌کردند. آن‌ها به طور متناوب به انسان و به ظرف نگاه می‌کردند تا با چشم خود به آن جسم اشاره کنند.
 
آلن مک الیگوت، محقق ایرلندی که این مطالعه را رهبری می‌کرد، اظهار کرد: ما این را به عنوان روشی عمدی برای ارتباط و درخواست کمک تفسیر کردیم. از گونه‌های وحشی واقعا انتظار نمی‌رود که این گونه رفتار کنند و به همین دلیل تعجب آور است. این یافته با تصوراتی مانند اینکه فقط حیوانات اهلی مانند سگ، اسب یا بز با انسان ارتباط برقرار می‌کنند، مقابله می‌کند و نشان می‌دهد حیوانات بیشتری می‌توانند نحوه انتقال معنی به انسان را درک کنند.
الکساندرا گرین، محقق تحقیق از دانشگاه سیدنی گفت: ما قبلاً تصور می‌کردیم که فقط حیوانات اهلی سعی می‌کنند برای حل یک مشکل کمک بگیرند، اما کانگورو‌ها نیز این کار را می‌کنند.
برچسب ها: کانگورو‌ها
نام شما

آدرس ايميل شما
توجه: نظرات حاوی توهين، افترا، اتهام و ... به اشخاص حقيقی و حقوقی، و نظرات شعارگونه «مرگ، درود و مشابه آنها»، و همچنين نظرات طولانی تر از 500 حرف، به هيچ وجه منتشر نخواهند شد.
نظر شما *

پربيننده‎ترين مطالب و خبرها