به روز شده در ۱۴۰۰/۰۳/۲۷ - ۲۰:۱۹
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۰/۰۲/۱۷ ساعت ۱۸:۲۱
کد مطلب : ۲۷۰۵۷۳

توصیه‌های تغذیه‌برای پیشگیری ازافسردگی در زنان

توصیه‌های تغذیه‌برای پیشگیری ازافسردگی در زنان
گروه جامعه: رئیس اداره بهبود تغذیه مراکز جمعی وزارت بهداشت درباره لزوم گنجاندن ویتامین دی و آهن در رژیم غذایی دختران و زنان توضیحاتی داد.رضا عزتیان رئیس اداره بهبود تغذیه مراکز جمعی وزارت بهداشت  اظهار کرد: نیاز‌های تغذیه‌ای افراد به جنس، شغل و سن شان بستگی دارد و هر برنامه رژیم غذایی نمی‌تواند برای همه افراد مناسب باشد.

او ادامه داد: با استفاده از آزمایش‌های مختلف می‌توان نیاز بدن را به انواع ریز مغذی‌های مختلف متوجه شد. امروزه دختران و زنان نیاز بیشتری به ویتامین دی و آهن دارند و این افراد بیشتر دچار فقر آهن خواهند شد.عزتیان بیان کرد: زنان و دختران استعداد بیشتری در زمینه ابتلا به بیماری پوکی استخوان دارند و به همین دلیل باید به موضوع کلسیم و ویتامین دی آن‌ها توجه کافی شود. یکی از برنامه‌های وزارت بهداشت تامین آهن و ویتامین دی مورد نیاز زنان و دختران است.

رئیس اداره بهبود تغذیه مراکز جمعی وزارت بهداشت تاکید کرد: مواد غذایی مانند گوشت، مرغ، سبزیجات تیره مثل اسفناج و جعفری از آهن خوبی برخوردار هستند و افراد به خصوص زنان و دختران باید روزانه بین ۳ تا ۴ واحد لبنیات مصرف کنند.

او افزود: برای تامین آهن و ویتامین دی مورد نیاز دختران باید این افراد مصرف ماهی را جزو برنامه غذایی روزمره خود قرار دهند. ویتامین دی از ابتلای افراد به افسردگی و آلزایمر پیشگیری می‌کند. زنان و دختران باید روغن ماهی را جایگزین روغن‌های جامد و حتی حیوانی کنند تا علاوه بر پیشگیری از بروز امراض قلبی و عروقی ویتامین دی بدن آن‌ها نیز تامین خواهد شود.
برچسب ها: تغذیه افسردگی