به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۷ - ۱۴:۱۹
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۰/۰۲/۲۲ ساعت ۱۸:۰۷
کد مطلب : ۲۷۱۶۹۶

چرا قیمت طلا و سکه دوباره صعودی شد؟

چرا قیمت طلا و سکه دوباره صعودی شد؟
گروه اقتصادی: رئیس اتحادیه فروشندگان طلا و جواهر تهران گفت: امروز هر گرم طلای ۱۸ عیار با افزایش قیمت مواجه شد و به ۹۹۹ هزار تومان رسید. ابراهیم محمدولی در خصوص آخرین وضعیت بازار طلا و سکه اظهار کرد: امروز قیمت هر قطعه سکه طرح جدید نسبت به آخرین معاملات روز گذشته بیش از ۳۰ هزار تومان افزایش داشت و با نرخ ۹ میلیون و ۹۵۰ هزار تومان فروخته می‌شود.

محمدولی ادامه داد: چند روزی است که شاهد افزایش قیمت انواع سکه، طلا و جواهر در بازار‌های داخلی هستیم به طوری که هر قطعه سکه طرح جدید مجدد به کانال ۱۰ میلیون تومانی نزدیک شده است.وی با اشاره به وضعیت بازار‌های جهانی بیان کرد: قیمت هر اونس طلا امروز با ۰.۰۵ درصد رشد به ۱۸۳۶ دلار و ۹۲ سنت رسید. قیمت فلز زرد در معاملات آتی امروز برای تحویل در ماه ژوئن با ۰.۰۴ درصد کاهش به ۱۸۳۶ دلار و ۸۰ سنت رسید. شاخص ارزش دلار امروز شاهد ۰.۱ درصد افزایش بود و موجب گرانتر شدن طلا برای خریدارانی شد که از ارز‌های غیردلاری استفاده می‌کنند.

محمدولی ادامه داد: نرخ دلار در بازار‌های داخلی کشور تقریبا مهم‌ترین اهرم تعیین قیمت طلا و سکه در کشور است، که قیمت آن در بازار‌های داخلی نسبت به ۲ روز گذشته حدود هزار تومان افزایش داشته است.رئیس اتحادیه فروشندگان طلا و جواهر تهران افزود: نرخ اونس جهانی به عنوان یک اهرم دیگر افزایش پیدا کرده است، همچنین بازار طلا و سکه این هفته پس از حدود یک ماه بازگشایی شده است و این امر می‌تواند در قیمت‌ها تاثیر گذار باشد.
وی تصریح کرد: قیمت هر اونس طلا نسبت به یک هفته گذشته بیش از ۹۲ دلار گران شده است.

رئیس اتحادیه فروشندگان طلا و جواهر تهران تصریح کرد: امروز هر گرم طلای ۱۸ عیار ۹۹۹ هزار تومان، هر قطعه سکه طرح جدید ۹ میلیون و ۹۵۰ هزار تومان، طرح قدیم ۹ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان، نیم سکه ۵ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان، ربع سکه ۳ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان و سکه یک گرمی ۲ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان در بازار‌های داخلی معامله شد.
برچسب ها: قیمت سکه و طلا
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها