به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۷ - ۱۸:۴۱
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۰/۰۲/۲۷ ساعت ۱۳:۵۲
کد مطلب : ۲۷۲۵۷۹

معادن غیر فعال به مدار بهره برداری باز می‌گردند

معادن غیر فعال به مدار بهره برداری باز می‌گردند
گروه اقتصادی:  وجیه الله جعفری رئیس سازمان توسعه معادن و صنایع معدنی ایران در مراسم رونمایی از طرح آزادسازی شش هزار محدوده و معدن غیر فعال اظهار کرد: ۳ تا ۴ بسته متفاوت برای سرمایه گذاری در معادن دیده شده است تا تعدادی از محدوده‌ها به چرخه تولید باز گردد. ما چند سال است طرح احیای معاون غیر فعال را مد نظر قرار داده ایم. معادن غیر فعال شناسایی و با مشاوره‌های تخصصی در استان‌ها مورد بررسی قرار گرفته اند تا در نهایت از طریق معاونت معادن به سرمایه گذاران جدید واگذار شود.

او بیان کرد: هفته گذشته شورای هماهنگی تصمیمات خوبی در این حوزه گرفته شد. همکاری استان‌ها و روسای سازمان‌ها مورد تقدیر بود و امیدواریم اتفاقات خوبی رخ دهد.در ادامه کشاورز سرپرست معاونت معادن وزارت صمت اظهار کرد: ۱۶ استان بررسی و معادن آن‌ها شناسایی شدند. سایت تا چند روز آینده باز خواهد شد تا متقاضیان بتوانند در مناقصه ها شرکت کنند. این مناقصه ها مطابق شیوه نامه و به صورت شفاف برگزار خواهد شد.

وی افزود:از حدود ۶ هزار محدوده معدنی، ۳۳۰ معدن متروکه نیازمند انجام فرایند اکتشافی، ۲۲۶ فقره نیاز‌مند پروانه و مابقی در سایر مراحل اکتشاف و برداشت هستند.در ادامه علمدار رئیس سازمان صمت استان یزد با شاره به رتبه دوم این استان در معادن کشور اظهار کرد: ۵۵ درصد کاشی و سرامیک و ۴۵ درصد تولید فولاد در استان یزد است و یزد استانی معدنی به شمار می‌آید. از ۶ هزار محدوده معدنی ۴۲۰ محدوده به استان یزد اختصاص دارد.
برچسب ها: معادن
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها