به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۷ - ۲۲:۰۹
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۰/۰۲/۲۷ ساعت ۱۸:۲۵
کد مطلب : ۲۷۲۶۴۴

پژو ۳۰۸ با ۱۵۰اسب بخار قدرت به بازار می‌آید

پژو ۳۰۸ با ۱۵۰اسب بخار قدرت به بازار می‌آید
گروه اقتصادی: شرکت خودروسازی پژو در سال ۲۰۰۸ عضو کوچک کلاس هاچ‌بک یعنی ۳۰۸ را معرفی کرد، خودروی که رکورد فروش را با تیراژ ۲۹۰ هزار و ۱۰۰ دستگاه برای این خودروساز فرانسوی ایجاد کرد. نسل اول این خودرو از سال ۲۰۰۷ تا سال ۲۰۱۲ با طراحی اسپرت در خط تولید و بازار حضور داشت. اما با افزایش رقبا، نسل دوم از سال ۲۰۱۳ با طراحی و ظاهری اسپرت‌تر و البته جذاب به بازار آمد. این نسل به لطف طراحی خاص تا سال گذشته فقط با تغییر فرم و گرافیک چراغ در خط تولید و بازار حضور داشت.

پژو ۳۰۸ یکی از هاچ بک‌های جذاب فرانسوی است که رقبای آن ب‌ام‌و سری ۱ و فولکس واگن گلف است. مهندسان و طراحان پژو با استفاده از متدها و المان‌های جدید طراحی، درصدد تولید نسل سوم این خودرو برآمدند. شرکت خودروسازی پژو پس از هشت سال نسل جدید ۳۰۸ را علاوه بر تغییر در طراحی ظاهری با تغییر لوگو رونمایی و معرفی کرد. نسل سوم پژو ۳۰۸ روی پلتفرم EMP۲ استلانتیس طراحی و تولید شده است. نتیجه این تغییرات در طراحی سبب افزایش ۵۵ میلی‌متری فاصله محوری خودرو شد.

همچنین ارتفاع ۳۰۸ نیز به میزان ۲۰ میلی متر کاهش یافته است. اما چهره خودرو با چراغ‌های روشنایی در روز LED، همانند سایر مدل‌های پژو از طراحی شبیه به دندان‌های نیش شیر برخوردار است. این طراحی چراغ‌ها بر روی سپر امتداد یافته و در نهایت چهره‌ای خشن به خودرو بخشیده است. همچنین جلوپنجره جدید که نشان پژو بر روی آن قرار گرفته است از دیگر ویژگی‌های نمای جلوی ۳۰۸ است.

در نمای عقب این خودرو نیز چراغ‌های LED توسط یک نوار مشکی رنگ به یک دیگر متصل‌ شده‌اند. همچنین لوگوی جدید پژو نیز در زیر این نوار مشکی رنگ قرار گرفته است. به طور کلی می‌توان گفت که طراحی ظاهری نسل جدید ۳۰۸ از یک استایل جذا و اسپرت برخوردار است.فضای داخلی خودرو نیز از طراحی معروف i-Cockpit پژو برخوردار است. این طراحی سبب شده تا یک صفحه نمایش ۱۰ اینچی پشت آمپر تعبیه شود. نکته جالب‌تر اینکه در نسخه‌ی GT دارای قابلیت سه بعدی نیز است. از سوی دیگر صفحه نمایش مرکزی ۱۰ اینچی i-Conect نیز برخلاف سایر مدل‌های پژو که در بالای داشبورد قرار می‌گرفت، این بار در مرکز داشبورد طراحی شده است.

پژو ۳۰۸ نسخه ۲۰۲۱ با دو گزینه پلاگین-هیبرید عرضه بازار می‌شود. مدل پایه e-EAT۸ ۱۸۰ است که ترکیبی از یک موتور ۱۵۰ اسب‌بخاری بنزینی و یک موتور الکتریکی ۱۰۸اسب‌بخار است. این نسخه می‌تواند در حالت الکتریکی۵۹ کیلومتر را طی کند. مدل دیگر e-EAT۸ ۲۲۵ که ۱۸۰ اسب بخار قدرت را در ترکیب با همان موتور ۸۱ کیلوواتی ارائه می‌دهد.

این نسخه نیز توانایی حرکت با حالت تمام الکتریکی تا ۵۷کیلومتر را دارد. جالب است بدانید که مهندسان پژو هیچ چیز برای این هاچ‌بک جسور کم نگذاشته‌اند. زیرا باتری‌های ۵۰ کیلووات ساعتی برای تغذیه موتورهای الکتریکی در نظر گرفته شده است. همچنین نسخه‌های ۱.۲لیتری Pure Tech بنزینی و ۱.۵لیتری Blue HDi۱۳۰ دیزلی را نیز ارائه خواهد شد. لازم به ذکر است که ساختار پیشرانه‌های بنزینی پژو با تغییرات گسترده ای مواجه شده است.

زیرا برای جلوگیری از استهلاک ناشی از گرمای قطعات، از سیستم فوق پیشرفته خنک‌کاری توسط پمپ آب الکتریکی استفاده می‌کند. این سیستم منجربه شده تا این محصول جدید خودروسازی فرانسوی مناسب برای بازارهای خاورمیانه نیز باشد. شرکت خودروسازی پژو برای دردانه جدید خود سیستم‌های ایمنی روز چون سیستم کمکی رانندگی پیشرفته، کروز کنترل تطبیقی، سامانه هشدار نقاط کور، ترمز اضطراری خودکار، شناسایی عابرپیاده، سیستم پارک هوشمند، سیستم پیشگیری از تصادف و سیستم‌های پایداری الکترونیکی خودرو را تعبیه کرده‌ است.

این خودروساز فرانسوی برای خدمات مناسب ۸سال گارانتی برای باتری‌های لیتیوم-یونی نسخه پلاگین-هیبرید در نظر گرفته است. از سوی دیگر برای نخستین بار سیستم تماس اضطراری روی پژو ۳۰۸ نصب شده است. این سیستم در زمان تصادف و حادثه با مرکز تماس اضطراری ارتباط برقرار کرده و موقعیت را برای نجات سرنشینان گزارش می‌دهد. در حال حاضر قیمت رسمی نسل جدید ۳۰۸ اعلام نشده است. اما مشتریان می‌توانند در اواخر سال جاری میلادی، این خودرو را به صورت آنلاین سفارش دهند.

هرچند باید دید که این خودرو در بازار داغ محصولات با کیفیت الکتریکی در اروپا شانسی برای رقابت با سایر خودروها دارد که بتواند بازار و رکورد فروش دیگری را برای پژو به ارمغان بیاورد.
برچسب ها: پژو 308
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها