به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۷ - ۱۷:۳۷
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۰/۰۲/۳۰ ساعت ۰۸:۳۰
کد مطلب : ۲۷۳۱۰۵

به کشاورزان پول می‌دهند تا بازنشسته شوند

به کشاورزان پول می‌دهند تا بازنشسته شوند
 گروه اقتصادی: در بریتانیا به کشاورزان مسن مبلغی پرداخت می‌شود تا طبق برنامه دولت برای دادن جان تازه‌ای به صنعت کشاورزی بازنشسته شوند.
بر اساس این برنامه یک کشاورز متوسط می‌تواند تا پنجاه هزار پوند و کشاورزانی که زمین‌ بیشتری دارند تا صد هزار پوند دریافت کنند.
این بخشی از تغییرات اساسی در کمک‌های بلاعوض دولت بریتانیا است برای تشویق کشاورزان به محافظت از محیط‌زیست.
کشاورزان مسن اغلب در برابر روش‌های جدید و "سبز" مقاومت نشان می‌دهند و جورج یوستیس، وزیر محیط زیست، می‌خواهد که این تغییرات اساسی انجام شوند.
در حال حاضر، تحت سیستم قدیمی اتحادیه اروپا، کشاورزان کمک‌های زیادی را عمدتا بر اساس میزان زمینی که در آن کشاورزی می‌کنند، دریافت می‌کنند.
کشاورزان متوسط در حال حاضر حدود ۲۱ هزار پوند کمک هزینه دریافت می‌کنند اگرچه صاحبان زمین‌های بزرگ مانند ملکه بریتانیا بیش از نیم میلیون پوند در سال دریافت کرده‌اند.
 یوستیس می‌گوید که سیستم کمک مالی اتحادیه اروپا برخی از کشاورزان را به راحت‌طلبی ترغیب می‌کند و آنها را تشویق می‌کند هیچ کاری را که ممکن است خطری در آن باشد انجام ندهند و زمین‌های خود را برای گرفتن سوبسید حفظ کنند. از این رو ادامه کمک مالی به کشاورزان مسن نیازمند تغییراتی است.
سخنگوی وزارت کشاورزی (دفرا) گفت: "شواهدی وجود دارند که نشان می‌دهند کسب سرمایه برای کشاورزانی که مایل به ترک کار خود هستند، دشوار است.
"بنابراین، پرداخت یکجای پول می‌تواند به انتقال آنها به مکان یا عرصه اقتصادی جدید کمک کند."
تقریباً از هر ۱۰ کشاورز در بریتانیا چهار نفر بالای ۶۵ سال دارند و میانگین سنی آنها ۵۹ سال است.
بخش کشاورزی عامل حدود ۹ درصد از انتشار سالانه گازهای گلخانه‌ای در بریتانیا است
اتحادیه کشاورزان مستاجر بریتانیا نظر ۳۶۰ کشاورز را در مورد بازنشستگی جویا شده و گزارش داده که سه چهارم آنها جدا به این طرح علاقه‌مند هستند .
جورج دون، مدیر اجرایی این سازمان،گفت: از طرح پرداخت یکجای پول به کشاورزان بجای کمک‌های مالی که در صورت ادامه فعالیت خود دریافت می‌کردند، حمایت می‌کند اما هشدار داد: "دولت باید اجرای این طرح و پرداخت این پول به کشاورزان را تسهیل کند نه این که آنها را در پیچ و خم بوروکراسی بیندازد."
"پرداخت این مبلغ به خودی خود کافی نخواهد بود اما وقتی عوامل دیگری مانند فروش دام را هم به آن اضافه کنید، برخی از کشاورزان به این طرح تمایل پیدا خواهند کرد."
"البته این طرح ممکن است برای صاحبان سرمایه‌های بزرگتر خیلی جذاب نباشد."
سخنگوی اتحادیه کشاورزان گفت: "با توجه به اصلاحات و تغییرات عمده در حمایت‌های کشاورزی، تصمیماتی کشاورزان در سراسر کشور درباره آینده مزرعه خود می‌گیرند باعث تغییر عمده در زندگی‌شان می‌شود."
"ما می‌خواهیم شاهد روند عادلانه‌ای باشیم که به کشاورزانی که قصد دارند این شغل را ترک کنند، فرصت و اطلاعات کافی برای تصمیم‌گیری‌هایی بدهیم که بر زندگی‌شان اثر می‌گذارد."
هر سال حدود سه میلیارد پوند یارانه دولتی به کشاورزان بریتانیا پرداخت می‌شود که به تدریج قطع خواهد شد. برآورد شده که ۶۱ درصد درآمد مزارع از طریق یارانه تأمین می‌شود.
طبق طرح جدید، پس از خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا مشوق‌های بلاعوض دولتی صرف "منافع عمومی" مانند محافظت از منابع آب، مهار سیلاب، جذب کربن در خاک و درختان و حفظ حیات وحش می‌شوند.
دولت معتقد است که کشاورزان جوانتر تمایل بیشتر و نگرش بازتری به ایده‌های جدید حفاظت از طبیعت دارند.
برچسب ها: کشاورزان
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها