به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۷ - ۱۱:۵۱
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۰/۰۳/۰۱ ساعت ۰۹:۴۷
کد مطلب : ۲۷۳۴۰۶

برسر ۶ میلیون دوز واکسن وارداتی چه آمد؟

برسر ۶ میلیون دوز واکسن وارداتی چه آمد؟
گروه اقتصادی: نایب‌رییس کمیسیون اقتصاد سلامت اتاق بازرگانی تهران در مورد آخرین وضعیت واردات واکسن از خارج کشور توضیحاتی ارائه کرد.ناصر ریاحی، نایب‌رییس کمیسیون اقتصاد سلامت اتاق بازرگانی تهران در مورد آخرین وضعیت واردات واکسن اظهار کرد: ما ۶ میلیون دوز واکسن را از طریق یک عمده‌فروش در یکی از کشور‌های عربی رزرو کرده بودیم و سه بار توانستیم پروفرم‌ها را تمدید کنیم.

اما روند عادی سازمان غذا و دارو طولانی است و برای این‌طور موارد اضطراری که پروفرم‌ها برای فروش بیش از یک هفته اعتبار ندارد مناسب نبود.وی افزود: سازمان غذا و دارو قول داده که بعد از این در موارد اینچنینی به صورت دستی و در حد ۲ روز تایید را انجام دهد. اما به علت این روند طولانی، آن ۶ میلیون دوز طی دو مرحله فروخته شد. ما بدون ثبت سفارش تایید شده نمی‌توانیم پیش‌پرداخت دهیم و کالا را نگه داریم، چراکه ممکن است در این مدت واکسن تولید داخل بیاید یا به هر دلیلی دیگر نیاز به ورود ما به این بازار نباشد.


رییس اتحادیه واردکنندگان دارو تصریح کرد: همکاران من در سه کشور به صورت حضوری موضوع خرید واکسن را پیگیری و مذاکره می‌کنند و به زودی نتیجه مذاکرات مشخص می‌شود؛ اگر موفقیت‌آمیز بود و توانستیم با قیمت مناسب وارد کنیم، در مورد آن اطلاع‌رسانی می‌کنیم. ریاحی یادآور شد: واکسن با قیمت بسیار گران‌تر از قیمت رسمی هم موجود است، اما نمی‌خواهیم وارد این بازی شویم، چراکه بعدا ممکن است ابهاماتی به وجود بیاید. امیدواریم با نهایی کردن مذاکرات، امروز (شنبه) پروفرم‌ها را بدهیم تا چهارشنبه نیز جواب گرفته و اقدام به گشایش اعتبار کنیم.
مرجع : روزنامه اعتماد
برچسب ها: واکسن کرونا
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها