به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۳۰ - ۱۹:۳۰
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۰/۰۳/۰۲ ساعت ۱۱:۴۰
کد مطلب : ۲۷۳۶۶۸

7 مورد غذاهای نونی بدون گوشت "ساده و خوشمزه"

گروه آموزش : نان را می‌توان به عنوان یکی از مهمترین المان‌های سفره ایرانی معرفی کرد. غذاهای نونی همواره مورد توجه بسیاری از خانواده و یا افرادی است که تمایل به خوردن انواع خورشت ندارند.
غذاهای نونی بسیار زیاد هستند اما در اینجا قصد داریم غذاهای نونی بدون گوشت را به شما معرفی کنیم. توجه داشته باشید که این غذاها بسیار زیادتر و متنوع تر از آن چیزی است که ما معرفی کردیم و برای آشپزی باید کمی خلاقیت و جسارت به خرج دهید تا یک غذای خوشمزه و جا افتاده تهیه کنید. با ما همراه باشید.



عدسی
شاید با شنیدن عدسی یاد صبحانه بیافتید! اما نه این غذا را هم می‌توان در صبح نوش جان کرد و هم در ناهار و شام. طرز تهیه عدسی بسیار ساده بوده و برای آن به مواد اولیه زیادی نیاز نخواهید داشت. بعلاوه در کنار این غذا از انواع نان می‌توانید استفاده کنید. نان بربری و سنگک سازگاری بیشتری با این غذا دارد. نکته ای که هنگام خوردن این غذا باید توجه کنید اضافه کردن مقدار کمی آبلیمو و فلفل است تا سردی این غذا را بگیرید.

خوراک لوبیا
از دیر باز این غذا را به عنوان یک خوراک مقوی برای روزهای سر زمستان می‌شناختند اما باید بگویم که این غذا را می‌توانید در سایر فصل ها هم نوش جان کنید. غذاهای متنوعی می‌توان با این خوراک تهیه کرد و یا آن را به صورت مجزا نوش جان کرد. بعلاوه می‌توانید مقداری خوراک لوبیا را درون ماهیتابه ریخته و با تخم مرغ یک نوع املت خوش مزه تهیه کنید. این غذا با سبزی خوردن فوق العاده می‌شود و باید خوردن آن را امتحان کنید.

کوکو سبزی
خب، یکی دیگر از غذاهای نونی بدون گوشت، کوکو سبزی است. برای تهیه این غذا می‌توانید کمی متفاوت عمل کنید، اضافه کردن گردو خرد شده و زرشک طعم و رنگ خوبی به این غذا می‌دهد اما باید توجه داشته باشید که این غذا را می‌توانید با خیار شور و گوجه فرنگی سرو کنید. من خودم به شخصه دوست دارم آن را با نان باگت و به صورت ساندویچی بخوردم. این کار من را یاد روزهای مدرسه و کوکو سبزی‌های خوشمزه مادرم می‌اندازد. بعلاوه طرز تهیه کوکو سبزی بسیار ساده است.

سالاد الویه
شاید برایتان جالب باشد که بدانید این غذا اصالتی روسی دارد. البته با ورود شرکت های تولید کننده غذایی الویه بسته بندی بیش از گذشته در دسترس ما قرار گرفته است. در تهیه این غذا از سس مایونز، سیب زمینی، نخود فرنگی، زرد، هویج و ... می‌توان استفاده کرد و می‌توان به آن گوشت اضافه نکرد و یا از کالباس استفاده کنید. اما من مایه الویه را بدون گوشت مرغ و کالباس قبلا درست کردم و طعم و مزه آن هم بسیار خوب شده بود، شما هم امتحان کنید.

کوکو سیب زمینی
اگر یادتان باشد، مادران ما وقتی می‌خواستند یک غذای نونی بدون گوشت تهیه کنند خیلی سریع به سراغ انواع کوکو می‌رفتند. کوکو سیب زمینی چه به صورت خام و چه با سیب زمینی پخته باشد بسیار سریع حاضر می‌شود. من پیشنهاد می‌کنم این غذا را با نان باگت و خیار شور و گوجه فرنگی سرو کنید. این ساندویچ به مرتب از غذاهای پر چرب و بدون کیفیتی که از فست فودی ها تهیه می‌کنید سالم تر و بهداشتی تر خواهد بود. 

نرگسی بادمجان
یکی از غذاهایی که من از خانواده شوهرم یاد گرفتم نرگسی است! این غذا را اولین بار با کلی علامت سوال درست کردم اما بعد از اینکه درست شد خودم از هواداراش شدم. برای تهیه نرگسی می‌توانید بادمجان حلقه حلقه و سرخ کرده، سیب زمینی حلقه حلقه و گوجه فرنگی را بر روی هم بچینید و درون ماهیتابه بگذارید و با مقداری آب اجازه دهید خوب بپزد. در انتها می‌توانید یک تخم مرغ هم زده شده هم به آن اضافه کنید.

فلافل
من خودم خیلی تفاوتی بین فلافل و کوکو سیب زمینی نمی‌بینم، قبول دارم که طعم این دو غذا با هم فرق دارد اما طرز پخت آن‌ها بسیار به هم شبیه است. برای درست کردن فلافل کافیه مقداری نخود را بگذارید خوب بپزد و بعد چرخ کردن آن را با سایر مواد ترکیب کرده و به خوبی آن را سرخ کنید. در بیرون و فست فودی‌ها معمولا آن را لای نان باگت قرار می‌دهند اما من خیلی دوست دارم آن‌ها را با نان تافتون و یا پیتا با گوجه و سس قرمز فراوان درست کنم شما هم امتحان کنید!
 
نام شما

آدرس ايميل شما
توجه: نظرات حاوی توهين، افترا، اتهام و ... به اشخاص حقيقی و حقوقی، و نظرات شعارگونه «مرگ، درود و مشابه آنها»، و همچنين نظرات طولانی تر از 500 حرف، به هيچ وجه منتشر نخواهند شد.
نظر شما *

پربيننده‎ترين مطالب و خبرها