به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۷ - ۱۴:۵۹
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۰/۰۳/۰۸ ساعت ۰۹:۲۰
کد مطلب : ۲۷۴۷۶۹

بوشهر ۱۴بار لرزید؛ وحشت مردم از پس‌لرزه‌ها

بوشهر ۱۴بار لرزید؛ وحشت مردم از پس‌لرزه‌ها
گروه حوادث: از بامداد امروز (شنبه ۸ خرداد) ۱۴ زمین‌لرزه در استان بوشهر روی داده که مرکز ۱۱ مورد آن در بندرگناوه ثبت شده است.به گزارش ایرنا، پس از وقوع زمین‌لرزه ۵.۹ ریشتری ۲۹ فروردین‌ماه امسال در بندرگناوه، با گذشت ۴۰ روز پس‌لرزه‌ها همچنان در این منطقه ادامه دارد، طوری که از نخستین ساعت‌های بامداد امروز (شنبه) هشتم خرداد تا زمان مخابره خبر هفت زلزله با درجه‌های مختلف رخ داده است.

 مرکز لرزه‌نگاری کشوری وابسته به موسسه ژئوفیزیک دانشگاه تهران از ساعت ۰۰:۰۸:۵۶.۱ تا ساعت تا ساعت ۶:۴۱:۰۸.۶ صبح هشتم خرداد، هفت زمین‌لرزه با شدت زیاد و کم ثبت کرده‌ است.این زمین‌لرزه‌ها باعث شد مردم این منطقه، شب سختی را همراه با نگرانی و استرس تا صبح سپری کنند، به طوری که بارها از خواب پریدند و با ترس خود را به حیاط و کوچه‌ها رساندند.

بیشترین شدت زمین‌لرزه در این منطقه ساعت ۱:۵ بامداد امروز شنبه، همزمان با زلزله ۵ ریشتری بابامنیر استان فارس رخ داد که مردم با هراس و وحشت از منازل خود بیرون رفتند.از ساعات اولیه صبح روز دوشنبه که هنوز آفتاب در نیامده بود، زمین‌لرزه‌های شدید در این منطقه رخ داده است که بیشتر مردم از خواب پریدند.

آخرین زمین‌لرزه در بندرگناوه تا قبل از ارسال خبر ساعت ۰۶:۴۱:۰۸.۶ به بزرگی ۳.۷ ریشتر در عمق ۱۸ کیلومتری در مرکز لرزه‌نگاری کشور به ثبت رسیده است.اگرچه بنا به اظهار نظر کارشناسان وقوع زمین‌لرزه‌ها پس از زلزله ۵.۹ ریشتری امری طبیعی است، تداوم آن باعث نگرانی و هراس شدید مردم گناوه شده‌ است.کارشناسان و حتی مردم این منطقه معتقدند تداوم پس‌لرزه‌ها موجب ضعیف شدن مقاومت ابنیه و ساختمان‌های آنان شده و در آینده مشکل‌ساز خواهد شد.

فرماندار گناوه گفت: زمین‌لرزه‌های بامداد هشتم خرداد اگرچه تاکنون خسارتی دربرنداشته، نگرانی مردم را دوچندان کرده‌ است.غلامرضا مهرجو افزود: از شب گذشته تا صبح امروز، شنبه، چندین زمین‌لرزه در این شهرستان رخ داده‌ است که با پیگیری‌های صورت‌گرفته گزارشی از خسارت‌ها وصول نشده‌ است.

وی اظهار کرد: زمین‌لرزه‌ها هم در شهر و هم در روستاها با شدت زیاد و کم احساس شده‌ است.بندرامام‌حسن شهرستان دیلم هم در همسایگی شهرستان گناوه از زلزله در امان نماند.به گزارش ایرنا به نقل از مؤسسۀ ژئوفیزیک دانشگاه تهران، زلزله‌ای به بزرگی ۴ ریشتر در این بندر رخ داد.

بر اساس این گزارش این زلزله ۴ ریشتری 5:25 بامداد شنبه مرز استان‌های بوشهر، کهگیلویه و بویر احمد و فارس (حوالی بندر امام حسن) را لرزاند.  با پیگیری‌های صورت‌گرفته مشخص شد این زمین‌لرزه تاکنون خسارتی نداشته است.محل دقیق این زمین‌لرزه در منطقه‌ای به طول جغرافیایی: ۵۰.۵۷ و عرض جغرافیایی: ۲۹.۸۸ و ۳۰ کیلومتری بندرامام حسن بوده و در عمق ۱۹ کیلومتری زمین اتفاق افتاده است.

بندرامام حسن با فاصله ۳۰ کیلومتر، بندرگناوه با ۳۴ و بندر دیلم با ۴۴ کیلومتر نزدیک‌ترین مناطق به کانون این زلزله بوده است.کانون این زمین‌لرزه با بوشهر ۱۰۸ و یاسوج ۱۳۱ کیلومتر فاصله داشته است.زمین‌لرزه‌ای به بزرگی ۵.۹ ریشتر در ساعت ۱۱:۱۱ روز یکشنبه (۲۹ فروردین امسال) در ۲۸ کیلومتری شهرستان گناوه در عمق ۱۰ کیلومتری زمین رخ داد که باعث قطعی برق، تلفن ثابت، اینترنت، تخریب دیوارهای خانه‌ها، ریزش کوه، شکستن شیشه‌ها و اثاثیه منازل مردم و مصدومیت ۶ نفر شد.

شدت این زلزله در استان‌های خوزستان، کهگیلویه و بویراحمد و فارس نیز احساس شد.گفتنی است از زمان وقوع زلزله و پس‌لرزه‌ها تاکنون خدمات زیرساختی از جمله، برق، تلفن ثابت و اینترنت مناطق زلزله‌زده برقرار است.
برچسب ها: زلزله
نام شما

آدرس ايميل شما
توجه: نظرات حاوی توهين، افترا، اتهام و ... به اشخاص حقيقی و حقوقی، و نظرات شعارگونه «مرگ، درود و مشابه آنها»، و همچنين نظرات طولانی تر از 500 حرف، به هيچ وجه منتشر نخواهند شد.
نظر شما *

پربيننده‎ترين مطالب و خبرها