به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۷ - ۱۳:۵۳
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۰/۰۳/۰۸ ساعت ۱۱:۵۱
کد مطلب : ۲۷۴۸۴۰

تمدید تحریم تسلیحاتی سودان جنوبی

تمدید تحریم تسلیحاتی سودان جنوبی
گروه بین الملل: شورای امنیت سازمان ملل  با صدور قطعنامه‌ای ممنوعیت فروش سلاح به سودان جنوبی را تا پایان مه ۲۰۲۲ تمدید کرد.
دیپلمات‌ها در این باره گفتند که پیش نویس قطعنامه تهیه شده توسط ایالات متحده با موافقت ۱۳ عضو و دو رای ممتنع یعنی هند و کنیا تصویب شد.شورای امنیت همچنین نسبت به تداوم درگیری‌ها در سودان جنوبی به شدت ابراز نگرانی کرد.این شورا در ادامه تداوم نقض حقوق بشر و نقض قوانین بین‌المللی در این کشور را محکوم کرد.در این قطعنامه همچنین از کشورهای عضو سازمان ملل به ویژه کشورهای منطقه خواسته شده است که تحریم تسلیحاتی سودان جنوبی را به طور کامل اجرا کنند.
طبق این قطعنامه، شورای امنیت آماده بازبینی در تحریم تسلیحاتی، به ویژه از طریق تغییر، تعلیق یا لغو تدریجی این اقدامات با توجه به پیشرفت‌ها در زمینه اهداف اصلی فهرست شده در قطعنامه است. تغییر ساختار نیروهای دفاعی و امنیتی، اجرای برنامه خلع سلاح، ادغام مجدد شبه نظامیان در ارتش و اصلاح مدیریت ذخایر تسلیحات و تجهیزات از جمله این اهداف است.
این قطعنامه از آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل و مقامات سودان جنوبی می‌خواهد تا اواسط آوریل ۲۰۲۲ درباره پیشرفت‌های حاصل شده در این زمینه‌ها، گزارشی را ارائه کنند.

 
برچسب ها: شورای امنیت
نام شما

آدرس ايميل شما
توجه: نظرات حاوی توهين، افترا، اتهام و ... به اشخاص حقيقی و حقوقی، و نظرات شعارگونه «مرگ، درود و مشابه آنها»، و همچنين نظرات طولانی تر از 500 حرف، به هيچ وجه منتشر نخواهند شد.
نظر شما *

پربيننده‎ترين مطالب و خبرها