به روز شده در ۱۴۰۲/۱۲/۲۸ - ۲۰:۵۵
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۰/۰۳/۰۹ ساعت ۱۷:۲۶
کد مطلب : ۲۷۵۱۵۷

بهترین ایده‌های طراحی باغ ویلا مدرن

گروه کسب و کار: با توجه به تغییر نیاز سلیقه ای افراد در این روزها، زمینه‌های طراحی باغ ویلا مدرن بیش از گذشته رنگ گرفته است. چیزی که در چنین فضاهایی نیاز داریم، فارغ از ساختار ساده طراحی باغ ویلاهای قدیمی و المان‌های ابتدایی آن‌ها است. در حقیقت چیزی که صاحبان باغ ویلاهای امروزی می‌خواهند، ترکیبی از خلاقیت، نوآوری، فاکتورهای مدرن و لاکچری است.
خوشبختانه طی چند سال اخیر، گروه‌های مختلفی در این زمینه به صورت تخصصی وارد فعالیت شده و به شکل کاملا جدی به موضوع طراحی باغ ویلا امروزی پرداخته اند. یکی از بهترین گروه‌های حرفه ای در حوزه طراحی باغ ویلا مدرن، گروه تهران گاردن است که تا کنون پروژه‌های بسیار موفق و کاملا متمایز و خاص را در کارنامه فعالیت‌های خود جای داده است.
اما ببینیم چطور می‌شود از یک باغ ساده، فضایی سحرانگیز و ایده آل به وجود آورد.



طراحی باغ ویلا مدرن چطور انجام می‌شود؟
برای طراحی باغ ویلا مدرن نیاز داریم که ابتدا فضا به خوبی شناسایی شده و پتانسیل‌های موجود در آن به دست بیاید.
به یاد داشته باشید که برای مدرن سازی یک فضا به هیچ وجه نیازی نیست که تمام محوطه آن به صورت یکپارچه دکور شده، بلکه اتفاقا نیاز به طبقه بندی فضا خواهیم داشت. از این روی غالبا با توجه به ظرفیت‌های محوطه باغ در مساحت‌های مختلف آن، با تعبیه پله، به جدا کردن فضا و نیم طبقه سازی اقدام می‌شود. این یکی از تدبیرهایی است که باعث می‌شود ضمن زیباسازی فضا، کاربری بخش‌های مختلف آن نیز به شکل جداگانه تعریف شوند.
به طور نمونه برای تعبیه استخر به یک محوطه کاملا جداگانه نیاز خواهیم داشت و در صورتی که بتوان این محوطه استخر را با یک یا دو پله جدا کرد، ضمن بهبود کارایی آن، زیبایی بیشتری نیز حاصل می‌شود.
همین طور اضافه شدن دیگر فاکتورهای لازم چون لمکده، آتشکده، آلاچیق، زمین بازی کودکان، میز شطرنج، میز بیلیارد و غیره نیز در نوع خود به مدرن سازی محوطه ویلا کمک می‌کنند.



توجه به مبلمان به کار رفته در لمکده‌ها می‌تواند تا حدود زیادی به شرایط مدرنیته سازی بهبود ببخشد. در حقیقت چیزی که در پروژه‌های ساخت باغ ویلا مدرن به شدت موثر خواهد بود، شخصی سازی این محوطه‌ها و پرهیز از کپی کاری و الگوبرداری‌های مشابه هم است که از بار جذابیت و خاص بود محیط خواهد کاست.
لمکده‌ها بخش بسیار جذابی از باغ ویلا را به خود اختصاص داده و باید برای جایگذاری آن‌ها، بهترین موقعیت مکانی انتخاب گردد.

نقش فضای سبز در مدرن سازی باغ ویلا
یکی از موارد بسیار مهمی که حین طراحی باغ ویلا مدرن نباید از قلم افتاده و نسبت به آن بی توجهی شود، فضای سبز و باغچه‌های موجود خواهد بود. این باغچه کاری خاص، به شکلی کاملا موثر در لوکس تر به نظر رسیدن محوطه و رنگ و لعاب گرفتن آن منجر می‌شود.
از این روی انتخاب درست گل و گیاهان و حتی ترکیب رنگ مناسب آن‌ها، باعث خواهد شد تا در باغ ویلا، چیزی لاکچری و منحصر به فرد داشته باشیم. احتمالا در کناری یک بید مجنون فوق العاده به نظر می‌رسد و در گوشه ای دیگر تجمعی از گل‌های لاله ی سرخ هوش از سر بیننده خواهند برد.

نقش طراحی ویلا در طراحی باغ ویلا مدرن
در کنار تمام این موارد، عنصر طراحی ویلا و عمارت آن نیز در نتیجه کار بسیار نقش آفرین خواهد بود. در چنین مواقعی با دو وضعیت مواجه خواهیم بود:
1.    هنوز ساخت ویلا آغاز نشده و می‌توان برای ساخت عمارت در تناسب با الگوهای در نظر گرفته شده برای باغ ویلا، برنامه ریزی داشت.



2. عمارت ویلا در جای خود برقرار است و باید از همین ساختمان فعلی بهره برداری‌ها لازم را به انجام رساند.
در وضعیت اول دست طراح برای پیاده سازی الگوهای طراحی شده، به مراتب بازتر بوده و می‌تواند بهره برداری بهتری از پتانسیل‌های موجود داشته باشد.
در وضعیت دوم که عمارت ویلا موجود است، سپردن کار به دست تیم‌های کاملا حرفه ای، زمینه بازسازی عمارت ویلا (بازسازی نمای بیرونی و داخلی) به شکل حرفه ای فراهم خواهد شد. به این شکل می‌توان با صرف هزینه ای به مراتب و بارها کمتر از چیزی که برای ساخت یک عمارت ویلایی داریم، به بازسازی و نوسازی عمارت فعلی اقدام کرد.

انتخاب متریال مناسب در طراحی باغ ویلا مدرن
پیش از تکمیل طراحی و اتود ابتدایی، لازم است که سبک ساخت باغ ویلا تعیین شده باشد و تمام مواردی که در بالا به آن‌ها اشاره کردیم، در همان چهارچوب و ساختار قرار بگیرند. به طور مثال اگر متریال چوبی برای فضای باغ ترجیح داده شده باشد، باید باقی ساختارها نیز با آن در هماهنگی باشد. همین طور اگر ساختار فلزی یا... به عنوان نقش قالب محوطه باغ انتخاب شده باشد، بهتر است سایر المان‌ها چون آلاچیق، لمکده، آتشدان و... نیز در تناسب با آن‌ها باشند.



برای طراحی باغ ویلا لوکس به چه چیزهایی نیاز داریم؟
با این حساب برای طراحی باغ ویلای لوکس و مدرن، مراحل زیر را پیش رو خواهید داشت:
1. در اختیار داشتن محوطه باغ و ساختمان ویلا
2. انتخاب تیم حرفه ای طراحی و ساخت باغ ویلا
3. ارائه طرح ذهنی اولیه خود به تیم طراحی
4. استاندارسازی سلیقه شما با پتانسیل‌های موجود و امکانات
5. تعریف بودجه لازم و تقسیم آن در بخش‌های مختلف عمارت ویلا و باغ
6. شروع پروژه و پیشروی گام به گام آن
7. اتمام کار
 
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها