به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۱۲:۲۵
 
۱
تاریخ انتشار : ۱۴۰۰/۰۳/۱۱ ساعت ۰۹:۴۹
کد مطلب : ۲۷۵۴۴۶

هزینه زندگی دختر زاکانی در سوئیس

هزینه زندگی دختر زاکانی در سوئیس
روزنامه آفتاب یزد نوشت: یکی از دانشجویان ایرانی مهاجر در کشور سوئیس گفت: دانشگاه EPFL (دانشگاهی که دختر زاکانی در آن تحصل کرده است)تحت حمایت دولت فدرال سوئیس است و این دانشگاه با وجود دولتی بودن در مقاطع لیسانس و فوق لیسانس مقداری شهریه از دانشجویان خود دریافت می‌کند. این دانشگاه ترمی حدود 800 فرانک شهریه از دانشجویان دریافت می‌کند.یعنی برای چهارترم شهریه دانشگاه حدود 3200 فرانک می‌شود.
از سوی دیگر هزینه زندگی در سوئیس به اندازه‌ای است که اگر یک دانشجویی بسیار اقتصادی زندگی کند و به حداقل‌ها رضایت دهد به ماهی 1200 فرانک نیاز دارد. البته خود دولت سوئیس در هنگام مهاجرت اعلام می‌کند که برای زندگی در این کشور به ماهی 18000 فرانک احتیاج است.
گفتنی است، دختر آقای زاکانی همراه با همسر و فرزندش در این کشور زندگی می‌کرده است و تمام هزینه‌های اعلام شده چند برابر برای آن‌ها بوده است. هزینه زندگی دو نفر با بچه بسیار زیاد می‌شود زیرا طبق بررسی‌ها هزینه مهد کودک در این کشور ماهانه 3000 فرانک است و به همین نسبت می‌توان سایر هزینه‌ها را برآورد کرد.این منبع آگاه گفت: دو نفر در سوئیس هر ماه حداقل به 3000 فرانک برای زندگی نیاز دارند. این هزینه حداقلی برای زندگی است. به عبارتی زندگی که در ماه تنها می‌توانی یک وعده گوشت مصرف کنید و بقیه هزینه‌ها صرف حداقل‌های زندگی می‌شود.
وی ادامه داد: هرکسی که وارد سوئیس می‌شود در 6 ماه اول حق کار کردن ندارد مگر اینکه دانشجوی دکتری باشد و کار مربوط با پروژه دکتری باشد. همچنین طبق قوانین یک دانشجو 6 ماه بعد از مهاجرت، در هفته تنها حق دارد 15 ساعت کار کند. پس حقوق یک دانشجو با 60 ساعت کار در ماه 1500 فرانک می‌شود.
لازم به ذکر است که در هنگام نگارش این گزارش قیمت فرانک 26 هزار تومان است.لذا اگر فرزند زاکانی هر ماه حدود 6000 فرانک سوئیس هزینه شان می‌شده است باید گفت این خانواده 3 نفره ماهی حدود 150 میلیون تومان هزینه داشته‌اند.


 
برچسب ها: علیرضا زاکانی
نام شما

آدرس ايميل شما
توجه: نظرات حاوی توهين، افترا، اتهام و ... به اشخاص حقيقی و حقوقی، و نظرات شعارگونه «مرگ، درود و مشابه آنها»، و همچنين نظرات طولانی تر از 500 حرف، به هيچ وجه منتشر نخواهند شد.
نظر شما *


۱۴۰۰/۰۳/۱۱ ۰۹:۵۷
در اكثر مسايل گفته هاي مسولين را با يك حساب و كتاب ساده مي توان دچار چالش بسيار جدي كرد. اما آنها دست بردار نيستند و هر روز مشابه اين حرف ها را بارها و بارها تكرار مي كنند (373250)
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها