به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۷ - ۱۲:۵۴
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۰/۰۳/۱۲ ساعت ۱۶:۵۷
کد مطلب : ۲۷۵۷۹۹

"بالوطی" گیاه تسکین دهنده روماتیسم

"بالوطی" گیاه تسکین دهنده روماتیسم
گروه علمی: مدیر مرکز خدمات تخصصی گیاهان دارویی جهاددانشگاهی خراسان جنوبی گفت: گیاه بالوطی، برای رفع اضطراب و اختلالات عصبی و همچنین برای تسکین درد روماتیسم و نقرس مفید است.به گزارش ایسنا، حسین راغ آرا گفت: بالوطی با نام های دیگر فراسیون اسود و بلوطی، گیاهی است با طبیعت گرم و خشک، که دم کرده گیاه برای بهبود عوارض یائسگی بسیار موثر است.
 
مدیر مرکز خدمات تخصصی گیاهان دارویی جهاد دانشگاهی خراسان جنوبی با اشاره به اینکه دم کرده گیاه برای رفع اضطراب و اختلالات عصبی مفید است، افزود: برای گیاه بالوطی، خاصیت ضد کرم به ویژه برای کرم آسکاریس و کرمک ذکر شده است. این گیاه برای تسکین درد روماتیسم و نقرس مفید است.وی با بیان اینکه استعمال خارجی گیاه بالوطی برای نقرس و روماتیسم اثربخش است، بیان کرد: به دلیل تلخ بودن گیاه برای مصرف خوراکی، دم کرده آن مخلوط با نعناع، رازیانه یا بادرنجبویه تهیه می شود.

به گزارش روابط عمومی جهاد دانشگاهی خراسان جنوبی، برای تهیه دم کرده از 20 گرم گیاه خشک در یک لیتر آب جوش به مدت 15 دقیقه استفاده می شود. از این دم کرده 3 نوبت در روز و هر نوبت یک فنجان مصرف می شود. برای استعمال خارجی از دم کرده 60 گرم گیاه خشک در یک لیتر آب جوش استفاده می شود. زنان باردار و شیرده نباید از این گیاه استفاده کنند؛همچنین مصرف آن در زمان عادت ماهانه جایز نیست و مصرف بیش از حد مجاز آن منع شده است.
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها