به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۷ - ۱۱:۱۱
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۰/۰۳/۱۵ ساعت ۱۱:۲۴
کد مطلب : ۲۷۶۱۶۵

تاکنون بیش از ۵۱ میلیون کارت ملی صادر شده است

تاکنون بیش از ۵۱ میلیون کارت ملی صادر شده است
گروه جامعه:سخنگوی سازمان ثبت احوال کشور گفت:کارت ملی هوشمند ۵۱ میلیون و بیست هزار شهروند صادر شده است. سیف الله ابوترابی سخنگوی سازمان ثبت احوال در تشریح روند صدور و تحویل کارت‌های ملی هوشمند گفت: درخواست ۶۰ میلیون و ۸۰۰ هزار نفر بالای ۱۵ سال و واجد شرایط که مراحل ثبت نام را انجام داده اند ثبت شده است. از این تعداد کارت هوشمند ۵۱ میلیون و بیست هزار شهروند صادر شده است و کارت ملی کمتر از ده میلیون شهروند صادر نشده است.

ابوترابی در مورد تولید داخلی بدنه کارت ملی گفت با وجود کارشکنی‌ها و تحریم‌هایی که وجود داشت، ظرفیت داخلی تولید بدنه کارت از سوی چاپخانه‌های دولتی متولی این امر سرعت گرفته است و تا به امروز در حدود ۴ و نیم میلیون کارت  هوشمند داخلی تولید شده است.وی در ادامه با تاکید بر این نکته که سازمان ثبت احوال متولی صدور کارت ملی است گفت: تامین بدنه و تولید تراشه به عهده ثبت احوال نیست، کارت ملی هوشمند تولید داخل، مشابه نمونه خارجی است و همه نکات ایمنی و فنی در تولید آن رعایت شده است و چاپخانه‌ها دولتی متولی تولید آن است، در صورت تولید بدنه کارت ما این ظرفیت را داریم که ماهانه در حدود ۲ ونیم میلیون کارت صادر کنیم که این رقم ظرفیت خوبی است.

وی در خصوص اقدامات دیگر دستگاه‌ها در تسریع روند صدور کارت گفت:هم شخص رییس جمهور و وزیر  کشور و همچنین ریاست سازمان ثبت احوال در تلاش هستند تا بتوانند مشکل را حل کنند و ظرفیت سازی در کشور افزایش پیدا کنند که کارت دیگر شهروندان نیز زوتر صادر شود تا به سوی کاربردی کردن کارت ملی پیش رویم.
برچسب ها: کارت ملی
نام شما

آدرس ايميل شما
توجه: نظرات حاوی توهين، افترا، اتهام و ... به اشخاص حقيقی و حقوقی، و نظرات شعارگونه «مرگ، درود و مشابه آنها»، و همچنين نظرات طولانی تر از 500 حرف، به هيچ وجه منتشر نخواهند شد.
نظر شما *

پربيننده‎ترين مطالب و خبرها