به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۲۹ - ۱۲:۴۳
 
۱
تاریخ انتشار : ۱۳۹۲/۱۰/۲۱ ساعت ۱۰:۴۷
کد مطلب : ۲۷۶۹۵
رئیس مؤسسه مطالعات طب سوزنی:

طب‌سوزنی برای درمان 130‌بیماری مفید‌است

گروه جامعه: رئیس مطالعات طب سوزنی گفت: براساس اعلام سازمان بهداشت جهانی، طب سوزنی برای درمان 130 نوع بیماری مفید است.
طب‌سوزنی برای درمان 130‌بیماری مفید‌است
نادعلی اسماعیلی در نشست خبری که با موضوع طب سوزنی در مشهد برگزار شد، اظهار کرد: ما در سال 1370 مؤسسه مطالعات علمی طب سوزنی را با کمک دانشگاه علوم پزشکی تهران و مازندران به ثبت رساندیم که هدف ما اطلاع‌رسانی در خصوص طب سوزنی و درمان بیماران با این روش بود. وی ادامه داد: با پژوهش‌هایی که در سطح جهان انجام شده طب سوزنی برای بیماری‌های مختلفی مفید است و باعث کاهش هزینه‌های بیماران می‌شود و براساس اعلام سازمان بهداشت جهانی طب سوزنی برای درمان 130 نوع بیماری مفید است.

اسماعیلی تصریح کرد: پیشرفتی که طب سوزنی در دیگر کشورها داشته قابل مقایسه با کشور ما نیست و در کشوری چون ارمنستان سه دانشکده طب سوزنی وجود دارد. وی خاطرنشان کرد: در کشور ما نیز باید با وجود جمعیت 75 میلیونی حداقل 15 دانشکده طب سوزنی تاسیس شود که سالانه هزار و 500 دانشجو خروجی داشته باشد اما در حال حاضر هیچ دانشکده‌ای در این ارتباط وجود ندارد؛ البته با تاسیس آن موافقت شده اما تا به امروز اجرایی نشده است.

اسماعیلی در خصوص کاربردهای طب سوزنی افزود: طب سوزنی در حوزه‌های پیشگیری، درمان، تشخیص بیماری، جراحی‌های بدون بیهوشی، دامپزشکی و درمان اعتیاد کاربرد گسترده‌ای دارد و عوارض بعد از عمل را نیز به شدت کاهش می‌دهد. رئیس مؤسسه مطالعات طب سوزنی گفت: در مرکز ما بیش از 900 پزشک طب سوزنی عضو هستند که 60 نفر از آنها متخصص و فوق تخصص، 50 نفر پزشک عمومی و 80 نفر نیز پیراپزشک هستند.
مرجع : فارس