به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۷ - ۲۲:۰۹
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۰/۰۳/۲۳ ساعت ۱۷:۱۰
کد مطلب : ۲۷۷۶۸۷

خطر ابتلا به کرونا در بیماران مبتلا به پارکینسون بیشتر است؟

خطر ابتلا به کرونا در بیماران مبتلا به پارکینسون بیشتر است؟
گروه جامعه: یک متخصص طب فیزیکی درباره خطر ابتلا به کرونا در بیماران مبتلا به پارکینسون و عوارض آن توضیحاتی داد.محمدرضا فاتح، متخصص طب فیزیکی درباره واکسینه شدن افراد مبتلا به پارکینسون اظهار کرد: بدن فرد مبتلا به پارکینسون ضعیف است و اغلب این بیماران اشتهای کمی دارند چرا که بدن آن‌ها دائما در حال لرزش است و تعریق زیادی دارند، به این ترتیب وزن کم کرده و بدنشان ضعیف می‌شود.
 
او افزود: طبق بررسی ها ۹۸ درصد بیماران مبتلا به پارکینسون بالای ۵۰ سال هستند و کمتر پیش می‌آید که فرد پارکینسونی زیر این سن باشد. از این سن به بعد افراد به طور معمول بیشتر در معرض ابتلا به بیماری‌های مختلف قرار می‌گیرند.فاتح ادامه داد: در حال حاضر به هیچ عنوان نمی‌توان اعلام کرد که فرد مبتلا به پارکینسون عوارض شدیدتری برای بیماری کرونا خواهد داشت و یا اگر در یک بیمار مبتلا عوارض بیشتری را شاهد باشیم به دلیل سن و سوء تغذیه او خواهد بود یا خیر. علت واکسینه شدن افراد مسن نیز همین است، چرا که این افراد آسیب پذیرتر از سایر افراد جامعه هستند. 

این متخصص طب فیزیکی گفت: متاسفانه این روزها در فضای مجازی، بازار ارائه اطلاعات غلط از سوی افرادی که در این زمینه تخصصی ندارند، داغ شده است.او تصریح کرد: اگر کسی قصد اعلام مطلبی را داشته باشد باید آن را در آکادمی علوم دنیا که به نیکر معروف است، ثبت کند. نیکر زمانی ادعا‌ها را ثبت می‌کند که آن‌ها چند مرحله را گذرانده باشند؛ این مراحل نیز مستلزم هزینه، زمان و کار زیاد است.

فاتح بیان کرد: برای مثال اگر کسی بخواهد درباره بیماری پارکینسون و کووید اظهار نظر کند، باید ۵۰ بیمار پارکینسونی مبتلا به کرونا را انتخاب کند و ببیند که نسبت مرگ و میر در میان آن‌ها تا چه حد به پارکینسون یا کرونا وابسته است.او ادامه داد: انتشار اطلاعات نادرست در برخی شبکه های مجازی از سوی فردی که هیچ آگاهی ندارد و صرفا ادعا‌های خود را اعلام می‌کند، عواقب بسیار خطرناکی برای بیمار خواهد داشت.این متخصص طب فیزیکی گفت: از مردم درخواست می‌کنم توجه زیادی به اظهار نظر‌های منتشر شده در فضای مجازی نکنند چرا که این نظر‌ها معمولا نادرست بوده و برخی از آن‌ها به تجربیات شخصی مربوط می‌شود که باعث خواهد شد، ذهن افراد مخدوش شود.
برچسب ها: ویروس کرونا
نام شما

آدرس ايميل شما
توجه: نظرات حاوی توهين، افترا، اتهام و ... به اشخاص حقيقی و حقوقی، و نظرات شعارگونه «مرگ، درود و مشابه آنها»، و همچنين نظرات طولانی تر از 500 حرف، به هيچ وجه منتشر نخواهند شد.
نظر شما *

پربيننده‎ترين مطالب و خبرها