به روز شده در ۱۴۰۲/۱۲/۲۹ - ۱۱:۱۹
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۰/۰۳/۳۰ ساعت ۱۰:۵۵
کد مطلب : ۲۷۸۷۵۱

کشتی‌ها به پیش‌بینی شدت طوفان کمک می‌کنند

کشتی‌ها به پیش‌بینی شدت طوفان کمک می‌کنند
گروه علمی: اداره ملی اقیانوسی و جوی آمریکا (NOAA) و شرکت Saildrone کشتی های بدون سرنشین را به اقیانوس اطلس می‌فرستند تا خسارات ناشی از طوفان را به حداقل برسانند.امروزه تشخیص مسیر حرکت طوفان کار دشواری نیست. اما پیش‌بینی شدت آن همچنان متخصصان را به دردسر می‌اندازد. به همین خاطر NOAA و شرکت Saildrone یک ناوگان دریایی از کشتی های بدون سرنشین را به اقیانوس اطلس می‌فرستند تا به آن‌ها در درک الگوی پیش روی طوفان‌ها کمک کنند.

طوفان زمانی اتفاق می‌افتد که هوای سرد جای آب گرم در حال تبخیر اقیانوس را بگیرد. این فرایند در نهایت سبب ایجاد جریان‌های چرخشی می‌شود که امکان پیش‌بینی رفتار آن‌ها با توجه به تجهیزات فعلی وجود ندارد. این در حالی است که تغییرات جوی مدام شدت طوفان را افزایش داده و اوضاع را وخیم‌تر می‌کند.

استفاده از کشتی های بدون سرنشین می‌تواند راه حل خوبی برای رفع این مشکل باشد. این ربات‌های 23 فوتی در برابر شرایط سخت آب و هوایی مقاوم هستند و قابلیت کنترل از راه دور را نیز دارند. ضمنا می‌توانند به سمت مرکز طوفان یا به اصطلاح چشم طوفان حرکت کرده و پارامترهای مختلف، از جمله نحوه انتقال انرژی از اقیانوس به طوفان را پیش از شدت گرفتن آن اندازه‌گیری کنند.

ریچارد جنکینز، مؤسس شرکت Saildrone امیدوار است کشتی های بدون سرنشین بتوانند ضمن انجام وظایفی که بهشان محول شده، از شرایط سخت جوی جان سالم به در ببرند. ظاهرا بیشترین خسارات وارد شده از طریق آب‌های مواج حاصل می‌شوند نه از باد.کارشناسان پیش‌بینی آب و هوای NOAA اعلام کرده‌اند فصل طوفان امسال شاهد وقوع گردبادهای متعددی در ایالات متحده خواهیم بود. فصل طوفان آمریکا از یکم ژوئن (11 خرداد) آغاز شده است.
برچسب ها: کشتی طوفان
نام شما

آدرس ايميل شما
توجه: نظرات حاوی توهين، افترا، اتهام و ... به اشخاص حقيقی و حقوقی، و نظرات شعارگونه «مرگ، درود و مشابه آنها»، و همچنين نظرات طولانی تر از 500 حرف، به هيچ وجه منتشر نخواهند شد.
نظر شما *

پربيننده‎ترين مطالب و خبرها