به روز شده در ۱۴۰۲/۱۲/۲۹ - ۰۹:۳۶
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۰/۰۳/۳۰ ساعت ۱۱:۳۴
کد مطلب : ۲۷۸۷۶۵

کتاب «من ذهن آگاه هستم» منتشر شد

کتاب «من ذهن آگاه هستم» منتشر شد
گروه فرهنگی: کتاب روانشناسی «من ذهن آگاه هستم» با موضوع ذهن آگاهی، مدیتیشن و رهایی از اضطراب و افسردگی، ازسوی انتشارات شمعدونی منتشر شد.این کتاب نوشته دکتر کریستف آندره روانپزشک مشهور فرانسوی است. وی یکی از رهبران درمان‌های شناختی و رفتاری در فرانسه محسوب می‌‌شود که در زمینه اختلال اضطراب و افسردگی متخصص است. او از جمله نخستین پزشکانی بود که در سال ۲۰۰۴، در زمینه درمان و پیشگیری از هیجان‌ها، اضطراب و افسردگی شیوه‌های مدیتیشن را به سایر پزشکان ارائه داد و ذهن آگاهی را برای نخستین بار در فرانسه به‌عنوان شیوه‌ای درمانی معرفی کرد. او در سال ۲۰۱۶ نیز موفق به کسب جایزه ژان برنارد از «آکادمی تحقیقات پزشکی» شد.

آثار او از جمله پرفروش‌ترین‌های فرانسه به‌شمار می‌آید که به زبان‌های مختلف ترجمه شده است و جایزه‌های مختلفی را نیز کسب کرده است. او همواره یکی از برجسته‌ترین نویسندگان فرانسوی در زمینه مراقبه و تمدد اعصاب شناخته می‌شود.

نویسنده کتاب «من ذهن آگاه هستم» در مقدمه کتاب نوشته است :«این کتاب برای همه کسانی مناسب است که می‌خواهند افسردگی را از خود دور کنند، شاد باشند و از بند اضطراب و استرس رها شوند.»
در پشت جلد این کتاب می‌خوانیم:« ذهن‌آگاهی یکی از شیوه‌های مراقبه (مدیتیشن) است که به کاهش استرس؛ شک، اضطراب، پرخاش و افزایش اعتماد به نفس و عزت نفس کمک می کند. کریستف آندره روانشناس و تراپیست فرانسوی از روش ذهن آگاهی برای بهترشدن زندگی مراجعان خود استفاده می‌کند. ذهن آگاهی را بسیار ساده و سریع می‌توان فرا گرفت و نیاز به فراهم آوردن شرایط خاصی ندارد. در هر لحظه هر جا، در اتوبوس، اتوموبیل در محل کار، دانشگاه، در هنگام آشپزی و در هر زمان و مشغله‌ای می‌توان ذهن‌آگاه بود. این کتاب به ما می آموزد که چگونه می‌توان ذهن را از خشم، اضطراب، نگرانی و صدها دغدغه ذهنی دیگر رها کرد. اما نباید فراموش کرد که تسلط بر آن به سال‌ها تمرین احتیاج دارد.

برای آن‌که بتوانیم بیشتر با ذهن‌آگاهی آشنا بشویم، نخست باید بدانیم که شامل چه مراحلی است و نیز شیوه انجام آن چگونه است؛ بنابراین به شما پیشنهاد می‌کنیم که کتاب را تا انتها دنبال کنید. در گام بعدی باید خود را از بند واژه‌ها رها کنید تا بتوانید همه چیز را بهتر و ساده‌تر لمس و تجربه کنید. در این کتاب از تابلوهای نقاشی متعددی کمک گرفته‌ شده که شما را در این مسیر همراهی می‌کنند. در نهایت، خود ما باید وارد عمل بشویم و توصیه‌ها و تمرین‌هایی را که در طول کتاب آمده‌اند، شخصاً تجربه کنیم. آن‌ها را بفهمیم و احساس کنیم. بارها و بارها تمرین کنیم. جز این‌ها هیچ رمز و راز دیگری برای ذهن‌آگاهی وجود ندارد.»

مصطفی قوانلو قاجار مدیر مسئول انتشارات شمعدونی در بخشی از یادداشت خود برای این کتاب نوشته است: «یکی از روش‌هایی که این روزها روانپزشکان و روانشناسان برای رهایی از اضطراب و افسردگی؛ آرامش ذهن و تمرکز پیشنهاد می‌کنند، استفاده از تمرینات ذهن‌آگاهی است. فراگرفتن ذهن‌آگاهی بسیار ساده و آسان است، اما تسلط بر آنها به تمرین پیگیر و مداوم نیاز دارد؛ تا به مرور تاثیر خود را بر روح و روان انسان نشان دهد. کتابی که در دست دارید از پرفروش‌ترین کتابهای روانشناسی در فرانسه بوده که بیش از پانصدهزار نسخه از آن به فروش رفته است.»

در کنار نسخه چاپی کتاب، برای آن‌هایی که تا به حال با تمرینات مدیتیشن هیچ گونه آشنایی نداشته‌اند، یک کتاب صوتی آموزشی فراهم شده است این کتاب صوتی به دقت از روی نسخه فرانسوی آن و با رعایت همان سکوت‌ها و مکث‌ها، ضبط شده است. این کتاب تمریناتی ساده برای مخاطبانی دارد که می‌خواهند با ذهن‌آگاهی آشنا شوند.

علاقه‌مندان می‌توانند به تمرین‌های ذهن آگاهی به صورت مستمر و مداوم گوش کنند و پس از انجام آنها، از چنگ اضطراب، افسردگی و پرخاشگری رها ‌شوند و اعتماد ‌به ‌نفس بالاتر و سلامت جسمی بهتری را تجربه کنند.
انتشارات شمعدونی برای اولین بار در چاپ این کتاب از فناوری بارکد اسکن استفاده است. علاقه‌مندانی که کتاب را خریداری می‌کنند می‌توانند تلفن همراه خود را در وضعیت آنلاین بر روی بارکدی که در داخل کتاب هست، بگیرند و بدین ترتیب به صفحه مورد نظر برای دانلود کتاب صوتی هدایت می‌شوند. همچنین علاقه‌مندان به تمرینات ذهن آگاهی می‌توانند از طریق مراجعه به اپلیکیشن فدیبو و طاقچه به صدای آرامبخش نسرین عنایت مهر در  این کتاب صوتی گوش کنند.

کتاب من ذهن آگاه هستم با جلد سخت و رنگی با ترجمه محیا احمدی پور در تیراژ ۱۰۰۰ نسخه با قیمت ۷۰هزارتومان  از سوی انتشارات شمعدونی منتشر شده و بر روی پیشخان کتابفروشی‌ها قرار گرفته است.
برچسب ها: کتاب
نام شما

آدرس ايميل شما
توجه: نظرات حاوی توهين، افترا، اتهام و ... به اشخاص حقيقی و حقوقی، و نظرات شعارگونه «مرگ، درود و مشابه آنها»، و همچنين نظرات طولانی تر از 500 حرف، به هيچ وجه منتشر نخواهند شد.
نظر شما *

پربيننده‎ترين مطالب و خبرها