به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۷ - ۱۰:۰۰
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۰/۰۴/۰۷ ساعت ۱۸:۲۸
کد مطلب : ۲۸۰۲۵۸

داوطلبان روز‌های پایانی کنکور را استراحت کنند

داوطلبان روز‌های پایانی کنکور را استراحت کنند
گروه جامعه: یک مشاور تحصیلی گفت: داوطلبان کنکور دو روز مانده به آزمون از مطالعه صرف نظر کرده و استراحت کنند.حسین چگنی، مشاور تحصیلی  اظهار کرد: بهتر است داوطلبان کنکور دو روز مانده به آزمون از مطالعه صرف نظر کرده و استراحت کنند.
 
او افزود: کنکوری‌ها سعی کنند در این روز‌ها آرامش ذهنی خود را حفظ کنند و حجم زیادی از مطالب را روز آخر مطالعه نکنند؛ این کار باعث می‌شود دسته بندی مطالب در آزمون با سردرگمی رو به رو شود و نتوانند مطالب را به یاد بیاورند. از طرفی مطالعه در روز آخر استرس را افزایش می‌دهد.این مشاور تحصیلی گفت: بسیاری از داوطلبان قبل از آزمون اصلی در کنکور زبان یا هنر شرکت می‌کنند. در حقیقت شرکت در یکی از آزمون‌های قبل از کنکور اصلی می‌تواند کمک کننده باشد در غیر این صورت ضرورتی برای این موضوع وجود ندارد.

چگنی درباره نقش والدین و فرزندان برای کاهش استرس آزمون کنکور تصریح کرد: استرس، واکنش طبیعی بدن است؛ بنابراین دلیلی وجود ندارد که از کنکوری‌ها انتظار داشته باشیم هیچ نوع استرسی نداشته باشند. تمام کنکوری‌ها استرس شدیدی را تجربه می‌کنند اما والدین باید کاری کنند که فقط این استرس از یک حدی بیشتر نشود. 

او افزود: دانش آموزان نسبت به وضعیت مطالعه و عملکردشان آگاهی دارند؛ بنابراین خانواده‌ها از طرح سوالاتی مانند کجا قبول می‌شوی؟ چه رتبه‌ای به دست می‌آوری؟ به خصوص در این روز‌های پایانی کنکور به شدت پرهیز کنند. در این روز‌های نزدیک شدن به آزمون هر سوال مربوط به کنکور استرس دانش آموزان را افزایش می‌دهد.
خانواده‌ها بهتر است به جای سوال‌های متفاوت، به فرزندان خود دلگرمی ببخشند و اعلام کنند حمایت خود را حتی در صورت قبول نشدن در آزمون قطع نمی‌کنند. این دلگرمی توسط والدین تا حد زیادی استرس دانش آموزان را کاهش می‌دهد.

این مشاور تحصیلی بیان کرد: ممکن است دانش آموزان دو روز آخر مانده به کنکور نیاز به حضور در محیط آرام یا طبیعت را داشته باشند که این بسته به علاقه شخصی افراد است؛ بنابراین خانواده‌ها سعی کنند نیاز دانش آموزان را مانند مثال بیان شده انجام دهند. او تاکید کرد: بهتر است کنکوری‌ها در روزهای پایانی سمت کتاب‌های درسی نروند تا با افزایش استرس رو به رو نشوند. از فکر کردن در رابطه با این که اگر قبول نشوم چه اتفاقی می‌افتد یا تفکر بقیه نسبت به من چه خواهد بود؛ به شدت پرهیز کنند.

چگنی گفت: به جای طرح سوال‌های استرس زا در ذهن خود، سعی کنید سوالاتی مانند اگر اتفاقی در آزمون برایم صورت گرفت، چگونه مدیریت کنم؟. دانش آموزان باید مدیریت آزمون و بعد از آن را تمرین کنند.چگنی در پایان تصریح کرد: اگر خانواده‌ها نمی‌توانند باعث آرامش دانش آموزان شوند؛ حداقل با صحبت‌های اشتباه باعث افزایش استرس آن‌ها نشود. طرح سوال‌های مختلف فقط باعث نگرانی و استرس بیش از حد کنکوری‌ها می‌شود؛ بنابراین بهترین راهکار توسط خانواده‌ها دلگرمی و حمایت از دانش آموزان خود است.
برچسب ها: کنکور سراسری
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها