به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۷ - ۱۸:۴۱
 
۲
تاریخ انتشار : ۱۴۰۰/۰۴/۰۸ ساعت ۰۹:۴۴
کد مطلب : ۲۸۰۳۰۶

افزایش قیمت ۲۰ درصدی حبوبات /جدول

افزایش قیمت ۲۰ درصدی حبوبات /جدول
گروه اقتصادی: نرخنامه جدید میادین میوه و تره‌بار شهرداری تهران نشان می‌دهد انواع حبوبات اعم از شرکتی‌ها که به‌صورت بسته‌بندی ارائه می‌شوند و همچنین حبوبات فله‌ای در بهار امسال تا ۲۰درصد افزایش قیمت داشته‌اند.
به‌طور معمول با ورود به فصل گرم سال مصرف حبوبات در مقایسه با میانگین نیمه دوم سال کاهش می‌یابد. با آغاز تابستان نرخ جدید حبوبات به میادین میوه و تره بار ابلاغ شده و براساس آن، لپه با ۳۹هزار تومان قیمت برای هر کیلو، همچنان پیشتاز قیمت در میان حبوبات است.

پس از آن لوبیاچیتی قرار گرفته که هرکیلو از آن ۳۶هزار تومان قیمت خورده و عدس که عمدتا هم وارداتی است با فاصله زیادی از این دو ۲۷هزارو۵۰۰ تومان به فروش می‌رسد. لوبیا قرمز هم که یکی از پرمصرف‌ترین انواع حبوبات است، در ماه‌های گذشته ۴هزار تومان گران‌تر شده و از ۳۲هزار تومان به ۳۶هزار تومان رسیده است.

البته صدر جدول قیمت خشکبار و حبوبات با اختلاف بسیار زیاد در اختیار لیموعمانی است؛ کالایی که هر کیلو از آن در بازار بیش از ۲۰۰هزار تومان قیمت دارد و در میادین هم به نزدیکی ۱۰۰ هزار تومان رسیده است.در میادین میوه و تره‌بار انواع حبوبات فله‌ای با قیمت نزدیک به عمده‌فروشی عرضه می‌شود، اما انواع بسته‌بندی حبوبات نیز با قیمت کارخانه‌ای به فروش می‌رسند که این اقلام با اینکه در بسته‌های ۹۰۰گرمی عرضه می‌شوند، به‌دلیل هزینه بسته‌بندی اغلب از انواع باز و غیرشرکتی گران‌تر هستند.
مرجع : روزنامه همشهری
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها