به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۷ - ۱۰:۴۸
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۰/۰۴/۰۸ ساعت ۱۰:۴۰
کد مطلب : ۲۸۰۳۳۰

تاکید بایدن بر عدم دسترسی ایران به سلاح اتمی

تاکید بایدن بر عدم دسترسی ایران به سلاح اتمی
گروه سیاسی: رییس جمهور آمریکا بار دیگر بر عزم خود برای حمایت از اسراییل و جلوگیری از دستیبابی ایران به سلاح هسته‌ای تاکید کرد.
جو بایدن که  در کاخ سفید با روون ریولین، همتای اسراییلی خود دیدار می کرد، گفت به ایران اجازه نمی‌دهد تا در دوران مسوولیتش به سلاح هسته‌ای دست پیدا کند.
 بایدن همچنین با رد انتقادهای مطرح شده در کنگره در رابطه با حملات هوایی علیه مواضع شبه نظامیان مورد حمایت ایران در عراق و سوریه گفت:‌ من از این اختیار برخوردارم. کاخ سفید این حملات را تلافی جویانه و در پاسخ به حملات شبه نظامیان علیه منافع آمریکا عنوان کرده است. بایدن همچنین ابراز امیدواری که به زودی با نفتالی بنت، نخست وزیر جدید اسراییل دیدار کند.
جن ساکی، سخنگوی کاخ سفید گفت: بایدن امیدوار است به زودی در کاخ سفید از بنت پذیرایی کند ولی تاریخی برای این دیدار تعیین نشده است.
 بنت دو هفته پیش به نخست وزیری اسراییل رسید.روابط آمریکا و اسراییل پس از آغاز ریاست جمهوری جو بایدن دچار تنش شد ولی دو طرف امیدوارند با برکناری بنیامین نتانیاهو از نخست وزیری اسراییل، این روابط بهبود یابد.
یاییر لاپید، وزیر امور خارجه اسراییل هم به آنتونی بلینکن، همتای آمریکایی خود گفت: کشورش در رابطه با مذاکرات هسته ای با ایران در وین ملاحظات جدی دارد.
او همچنین ضمن تاکید بر اهمیت گفت و گوهای مستقیم و حرفه ای، بر تلاش برای بهبود روابط با واشنگتن تاکید کرد.



 
برچسب ها: جو بایدن
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها