به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۷ - ۲۲:۰۹
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۰/۰۴/۱۰ ساعت ۱۸:۳۰
کد مطلب : ۲۸۰۵۴۳

انقلاب در پرسنل اداری کره شمالی

انقلاب در پرسنل اداری  کره شمالی
گروه بین الملل: رهبر کره شمالی اعضای بلندپایه حزب حاکم را متهم به اهمال‌کاری در مبارزه با کرونا کرده و گفته این قصور کشور را با یک بحران بزرگ روبرو کرده است. او مقامات مسئول را به پیامدهای قضایی تهدید کرده است.
به گفته کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی اشتباهات فاحش در مقابله با ویروس کرونا این کشور را به سمت یک بحران برده است. کیم در دیدار با بخش بزرگی از اعضای دفتر سیاسی حزب حاکم کارگر، "مقامات بلندپایه" را مقصر وضعیت بحرانی به وجود آمده دانسته و آنها را به "قصور در وظایف" متهم کرده است.
رهبر کره شمالی در تلویزیون دولتی این کشور گفت: آنها می‌توانستند با یک "اقدام اساسی" جلوی بحرانی بزرگ برای امنیت کشور و مردم را بگیرند. مشخص نیست که در ارتباط با شیوع کرونا چه اتفاقی افتاده و چه بحران امنیتی‌ای برای این کشور به وجود آمده است.کره شمالی یکی از معدود کشورهایی است که تا کنون هیچ موردی از ابتلا به ویروس سارس−کوو۲ در آن گزارش نشده است. این کشور بسیار زود و در آغاز شیوع پاندمی مرزهایش را بست و برای مقابله با کرونا "وضعیت ملی اضطراری" اعلام کرد. ناظران اما برآنند که اکنون این بیماری به کره شمالی رسیده است.
بر اساس گزارش منتشر شده در رسانه‌های تماما دولتی کره شمالی، نشست دفتر سیاسی حزب کارگر به این دلیل برگزار شده که درباره اهمال‌کاری رهبران حزب و مقامات دولتی که تصمیمات حزب را اجرا نکردند گفت‌وگو شود.موضوع بر سر مقرراتی است که  در "کمپین پیشگیری" در مقابله با بحران جهانی کرونا وضع شده بود. کیم برخی اعضای بلندپایه حزب را به پیامدهای قضایی تهدید کرده و گفته است: «اکنون زمان آن رسیده که انقلابی در پرسنل اداری انجام شود، پیش از آنکه مشکلات حاد اقتصادی به وجود آید.»
در کره جنوبی گمانه‌زنی شده که احتمالا قوانین سخت انزوای اقتصادی که به دلیل پاندمی کرونا وضع شده بودند، مثل بستن مرزها، باعث افزایش مشکلات اقتصادی در کره شمالی شده است.
کره شمالی به دلیل برنامه سلاح اتمی‌اش از سوی جامعه جهانی تحریم شده است.

 
برچسب ها: کره شمالی
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها