به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۳۱ - ۰۱:۰۰
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۰/۰۴/۱۱ ساعت ۱۲:۲۷
کد مطلب : ۲۸۰۶۳۷
روسیه: طرفین برای دور بعدی مذاکرات برجام آمادگی ندارند

ادامه مذاكرات احیای برجام شاید وقتی دیگر

ادامه مذاكرات احیای برجام شاید وقتی دیگر
گروه سیاسی: با گذشت بیش از یک هفته از اتمام دور ششم مذاکرات هسته‌ای وین و گمانه‌زنی‌ها درباره احیای برجام، نماینده روسیه  گفت که برخی از طرف‌های گفت‌‎وگو هنوز به زمان بیشتری تا آغاز دور هفتم مذاکرات نیاز دارند.
 میخائل اولیانوف،  با اعلام این خبر گفت هنوز همه کشورهای عضو مذاکرات برای حضور در نشستی که انتظار می‌رود دور پایانی باشد، آمادگی ندارند.
با این حال، اولیانوف افزود به محض این‌که این آمادگی در همه طرف‌ها دیده شود، مذاکرات ادامه خواهد یافت. وی احتمال داد که این آمادگی دستکم تا دوشنبه آینده حاصل نشود.
ساعتی پس از این اظهارات، وزارت امور خارجه روسیه نیز در بیانیه‌ای آمریکا را متهم کرد که «گام عملی» برای تغییر سیاست دولت پیشین در ارتباط با ایران و احیای برجام برنداشته است.
منابع خبری تاکید کرده‌اند که ایران و آمریکا در مواضع خود نرمش لازم را نشان نداده و لذا هنوز نمی‌توان تاریخ مشخصی را برای انجام دور نهایی مذاکرات تعیین کرد.
در پایان شش دور مذاکرات وین که از اوایل بهار امسال آغاز شده است، عباس عراقچی، رییس هیات ایرانی در مذاکرات و معاون وزیر خارجه ایران، تاکید کرده بود که «به اندازه کافی بر سر همه مسائل رایزنی شده» و دور هفتم باید نشست نهایی برای اعلام آخرین تصمیمات کشورهای مشارکت کننده باشد.
 در حالی که سرنوشت دور هفتم مذاکرات در ابهام است، مقامات ایرانی مرتبط با گفت‌وگوها،گفتند که تهران هیچ عجله‌ای برای به فرجام رساندن مذاکرات وین ندارد.
این در حالی است که مقامات متعدد جمهوری اسلامی ایران در این هفته گفته‌اند که آمریکا باید تصمیم نهایی را گرفته و با لغو تحریم‌ها علیه ایران، به برجام بازگردد.
مجید تخت‌روانچی، نماینده دایم ایران در سازمان ملل متحد نیز در نشست شورای امنیت در ارتباط با برجام و قطعنامه ۲۲۳۱ شورا گفت زمان گرفتن «تصمیمات سخت» هم از سوی آمریکا و هم از جانب سه کشور اروپایی فرا رسیده تا پایبندی کامل خود به برجام را نشان دهند.

 
برچسب ها: برجام
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها