به روز شده در ۱۴۰۳/۰۳/۲۷ - ۰۱:۲۰
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۰/۰۴/۱۴ ساعت ۱۷:۱۸
کد مطلب : ۲۸۱۰۱۵

فرار سربازان افغان از دست طالبان به تاجیکستان

فرار سربازان افغان از دست طالبان به تاجیکستان
گروه بین الملل: اجیکستان اعلام کرده که به دلیل ادامه درگیری در ولایت بدخشان در شمال افغانستان و هم‌مرز با تاجیکستان ۱۰۳۷ سرباز افغان وارد تاجیکستان شده‌اند. این سومین گروه از نظامیان افغان هستند که به کشور تاجیکستان پناه می‌برند.
تروریست های طالبان در دو روز گذشته چندین ولسوالی ولایت بدخشان را تصرف کردند و جنگ تا دروازه‌های شهر فیض‌آباد مرکز این ولایت رسید. فواد امان، سخنگوی وزارت دفاع در صفحه توییترش نوشته که مناطق حومه شهر فیض‌آباد، "از وجود تروریستان پاکسازی شد."
او افزود که در عملیات زمینی و هوایی شب گذشته مناطق گرگ‌کشان، لایابه، چکوچ، کجی‌خم و اطراف شورابک پاکسازی و "تعداد زیادی از طالبان به شمول تروریستان چچنی، ازبکستانی و پاکستانی کشته شدند."نیروهای مرزبانی تاجیکستان که تابع کمیته دولتی امنیت ملی این کشور است،  گفت: تروریست های طالبان نواحی خواهان، شیکی، ماهیمی، شغنان و سلطان-اشکاشیم ولایت بدخشان افغانستان را تصرف کرده‌اند.تاجیکستان گفته که با توجه به "مناسبت‌های نیک همسایه‌داری و دخالت نکردن به امور داخلی افغانستان" به نظامیان افغان اجازه ورود به قلمرو خود را داده است.قبل از این نیز چندین بار نظامیان افغان وارد کشور تاجیکستان شده بودند. دو روز قبل بیش از ۳۰۰ سرباز و افسر افغان از ولایت بدخشان وارد تاجیکستان شدند.

 
برچسب ها: افغانستان
نام شما

آدرس ايميل شما
توجه: نظرات حاوی توهين، افترا، اتهام و ... به اشخاص حقيقی و حقوقی، و نظرات شعارگونه «مرگ، درود و مشابه آنها»، و همچنين نظرات طولانی تر از 500 حرف، به هيچ وجه منتشر نخواهند شد.
نظر شما *

پربيننده‎ترين مطالب و خبرها