به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۷ - ۲۲:۰۹
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۰/۰۴/۱۵ ساعت ۱۱:۴۸
کد مطلب : ۲۸۱۱۳۴

اتهامات فساد علیه رئیس جمهوری برزیل

اتهامات فساد علیه رئیس جمهوری برزیل
گروه بین الملل: پورتال خبری "یو او ال" برزیل با اشاره به نوارهای صوتی که دریافت کرده، گزارش داد، رئیس جمهور برزیل بین سال‌های ۱۹۹۱ تا ۲۰۱۸ میلادی که یکی از اعضای مجلس نمایندگان این کشور بود، دوستان و اقوامش را در ازای بازپرداخت‌هایی از حقوق‌شان، به عنوان مشاور استخدام می‌کرد.
در این گزارش آمده است: یکی از خواهران همسر سابق ژایر بولسونارو، رئیس‌جمهوری برزیل در یک نوار صوتی اعلام کرد، هنگامی که برادرش از پرداخت بخش اعظم حقوقش به بولسونارو امتناع کرد، بولسونارو او را از پستش به عنوان مشاور برکنار کرد.این در حالی است که وکیل بولسونارو به پورتال خبری "یو او ال" گفته است که موکلش در هیچ‌گونه اقدام غیرقانونی دست نداشته است.این نخستین بار نیست که اعضای خانواده بولسونارو به اقدامات غیرقانونی متهم می‌شوند. دفتر دادستانی ریو دو ژانیرو در نوامبر ۲۰۲۰ به دنبال تحقیقاتی که سال قبلش آغاز شده بود رسما "فلاویو بولسونارو"، پسر بزرگ رئیس جمهور را به رهبری یک گروه تبهکار، پول‌شویی و اختلاس از بودجه‌ها و منابع مالی متهم کرد. براساس گزارش شبکه تلویزیونی "گلوبو" برزیل، ظاهرا فلاویو همانند پدرش زمانی که یکی از اعضای شورای قانون‌گذاری "ریو دو ژانیرو" بوده، دوستان و اقوامش را به عنوان مشاورانش استخدام می‌کرد.
به علاوه، در ژوئیه سال ۲۰۱۸ میلادی، شورای کنترل فعالیت‌های مالی برزیل گزارش داد که حدود ۲۹۰ هزار دلار پول به حساب فلاویو واریز شده است و این جابه جایی مالی را اقدامی غیرمعمولی و خلاف قاعده توصیف کرد.
برچسب ها: برزیل
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها