به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۳۰ - ۱۲:۳۹
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۰/۰۴/۱۹ ساعت ۰۹:۴۸
کد مطلب : ۲۸۱۷۶۳

ارزش واقعی سهام عدالت چقدر است؟

ارزش واقعی سهام عدالت چقدر است؟
گروه اقتصادی: س از آزادسازی سهام عدالت، مشمولان این سهام که روش مستقیم را برای مدیریت سهام خود انتخاب کرده بودند، می‌توانند با مراجعه به سامانه www.samanese.ir ارزش واقعی سهام و جزئیات دارایی خود را مشاهده کنند.البته این ارزش یکسان نیست و تحت تاثیر نوسانات بازار افزایشی یا کاهشی می‌شود.

بر این اساس ارزش واقعی سهام عدالت با ارزش اولیه یک میلیون تومانی نیز در روز ۲۰ اسفند سال گذشته، ۱۸ میلیون و ۷۸۰ هزار تومان بود. درحالی که قیمت این سهام در ۱۶ تیر سال جاری ۱۴ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان بود. سهامی که در روز‌های نخستین آزادسازی سهام عدالت (اردیبهشت و خرداد سال گذشته) بیش از ۲۰ میلیون تومان قیمت داشت.هرچند که مشمولان سهام عدالت سال گذشته می‌توانستند ۶۰ درصد سهام خود را بفروشند حدود هشت ماه است که به دلیل شرایط بازار و فشار عرضه، این امکان را ندارند، اما ذکر این نکته ضروری است که ارزش واقعی سهام عدالت همسو با نوسانات بازار صعودی و نزولی می‌شود .

از یکشنبه شب واریز مرحله دوم سود سهام عدالت آغاز شده است، اما طبق اطلاعیه شرکت سپرده‌گذاری مرکزی، تمام سود سهام عدالت در این مرحله هم واریز نشد و به دلیل کوتاهی دو شرکت مخابرات ایران و گروه مپنا، همچنان ۱۰ درصد از سود سهامداران عدالت در دست این دو شرکت باقی مانده است.
 
برچسب ها: سهام عدالت
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها