به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۷ - ۰۲:۳۲
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۰/۰۴/۲۷ ساعت ۱۱:۰۹
کد مطلب : ۲۸۳۰۱۱

اوزون تراپی چیست و چگونه انجام می شود؟

گروه سلامت:
اوزون تراپی یکی از روش های نوین درمانی ست که برای بهبود درد های مفاصل مانند بیماری آرتروز و یا بیماری های نقص سیستم ایمنی مورد استفاده قرار می گیرد. شما به وسیله اوزون تراپی می توانید انرژی بدن خود را افزایش زیرا در مطالعات نشان داده شده است که اوزون می تواند میزان سطح ATP بدن را افزایش دهد. این مولکول مسوول ذخیره سازی انرژی در بدن است بنابراین با زیاد شدن غلظت این ماده، فرد نیز احساس سرحالی و شادابی خواهد داشت. در این مقاله به ذکر خصوصیات روش درمانی اوزون تراپی می پردازیم تا اگر شما هم قصد استفاده از این روش درمانی را دارید، اطلاعات کاملی در رابطه با ان داشته باشید، پس با ما تا انتها همراه باشید.

اوزون تراپی
اوزون تراپی چیست و چگونه انجام می شود؟
اوزون در واقع مولکول متشکل از سه اتم اکسیژن است که در جو کره زمین وجود دارد. این مولکول می تواند در بدن انسان تبدیل به اکسیژن شود و بدن را از لحاظ دسترسی به میزان کافی اکسیژن تامین کند. لازم به ذکر است که اوزون به شکل مایع و گاز می تواند وجود داشته باشد که بر اساس روش استفاده از آن می توان یک مورد را انتخاب و آن را استفاده کرد. به فرایند استفاده از اوزون برای درمان بیماری هایی مانند آرتریت مفاصل، اوزون تراپی گفته می شود. این روش درمانی که مراحل تست تایید بسیاری را پشت سر گذاشته است امروزه یک راه حل درمانی بسیار مهم و موثر تلقی می شود و می تواند به بهبود بیماری های مختلف کمک کند.

برای انجام اوزون تراپی می توان به دو شکل عمل کرد. اولین روش این است که پزشک اوزون مایع را در داخل مفصل زانو تزریق کند. این روش درمانی به هیچ دردی برای فرد ایجاد نمی کند زیرا پزشکی در ابتدا از یک ماده بی حس کننده موضعی استفاده می کند. این روش درمانی معمولا برای بهبود التهاب ناحیه زانوی فرد آسب دیده مورد استفاده قرار می گیرد. یک روش دیگر که اوزون تراپی از آن طریق اجرا می شود، فرایند غنی سازی خون یا همان هموتراپی است. در این روش ابتدا مقدار کمی از خون فرد دریافت می شود و سپس این خون به وسیله گاز اوزون غنی می شود. در مرحله آخر این گاز به بدن فردا تزریق می شود.
در این قسمت به دو روش عمده انجام اوزون تراپی اشاره کردیم. پزشک با توجه به تشخیص خود یکی از این روش ها را انتخاب کرده و برای درمان مورد استفاده قرار می دهد. این هر کدام از این روش ها به شدت بیماری بستگی دارد.

آیا اوزون تراپی روش ایمن است؟
لازم به ذکر است که تمامی روش های درمانی امروزه دارای مزیت ها و معایبی هستند. در نتیجه همیشه راه حل درمانی انتخاب می شود که کمترین میزان عوارض را داشته باشد و در عین حال بیشترین کارایی را عرضه کند. یکی از این روش های درمانی، استفاده از اوزون تراپی می باشد. اگر این روش به وسیله یک پزشک متخصص و با تجربه انجام شود هیچ گونه عارضه ای برای فردا ایجاد نخواد پس اگر نزد پزشک معتبری مراجعه کنید دیگر نیازی نیست در مورد عوارض اوزون تراپی نگران باشید. البته باید به این نکته توجه شود که اوزون می تواند موجب پر کاری تیروئید شود اما این عارضه زمانی ایجاد می شود و مشکل ساز است که اوزون برای مدت طولانی در بدن باقی بماند. امروزه تکنیک اوزون تراپی به نحوی انجام می شود که اوزون بعد از تاثیر گذاری بر بدن به سرعت از بدن دفع می شود بنابراین هیچ نگرانی از بابت این گونه عوارض برای اوزون تراپی وجود ندارد.

اوزون تراپی
مزیت های درمان اوزون تراپی
تا به اینجا به معرفی روش اوزون تراپی پرداختیم و آن را از زوایای مختلف بررسی کردیم. در ادامه به مزیت ها و فواید این روش اشاره می کنیم. پس اگر برای شما هم این سوال ایجاد شده است که اوزون تراپی برای چه بیماری هایی کاربرد دارد؟ در ادامه این مطلب با ما همراه باشید.
امروزه توسط مطالعات مختلف به تاثیرات عمده اوزون تراپی اشاره شده است مانند درمان بیماری هپاتیت که یکی بیماری ویروسی می باشد. در این بیمایر کبد فرد توسط ویروس ها مورد حمله قرار می گیرد بنابراین باید در اولین فرصت راه حل درمانی آغاز شود تا کمترین عوارض برای فرد ایجاد شود. یکی از راه های درمان هپاتیت درمان های دارویی ست که البته می توانند اثر گذاری خوبی داشته باشند اما معمولا تمام کردن دوره درمان به وسیله دارو می تواند زمان بر باشد. تکنیک اوزون تراپی می تواند در سریع ترین زمان ممکن موجب از بین رفتن ویروس ها شود و در نتیجه به بدن کمک خواهد کرد تا بهتر در برابر ویروس ها مقاومت کند.

یکی دیگر از بیماری هایی که می توان آن را به وسیله اوزون تراپی درمان کرد، بیماری های مزمن سرماخوردگی ست. این ویروس ها که بیشتر در فصل سرما وارد بدن می شوند می توانند سیستم ایمنی بدن را تهدید کنند و موجب برویز عفونت گلو شوند. به وسیله اوزون تراپی میزان گلبول های سیستم ایمنی بدن تقویت می شود و در نتیجه بدن به راحتی می توان در برابر عوامل آسیب زننده مقاومت کند. بنابراین توصیه می شود اگر شما هم بسیار دچار سرما خورگی می شود این روش درمانی یعنی اوزون تراپی را در مطب پزشک متخصص انجام دهید.
در این مقاله به بررسی اوزون تراپی به شکل کامل پرداختیم و آن را توضیح دادیم. همچنین روش هایی که پزشک متخصص به وسیله آن تکنیک اوزون تراپی را اجرا می کند، ذکر کردیم. در پایان نیز به بیماری هایی اشاره کردیم که می توان آن ها را به وسیله اوزون تراپی درمان کرد. البته لازم به ذکر است که این ها تنها بخشی از بیماری های بهبود یافته به وسیله این روش هستند و اگر بخواهیم به تمامی این بیماری ها بپردازیم باید مطلب مجزایی را به آن اختصاص داد. در پایان توصیه می شود اگر می خواهید از روش درمانی اوزون تراپی استفاده کنید حتما به پزشک متخصص مراجعه کنید که تجربه بالایی در این حوزه داشته باشد تا این روش به بهترین شکل ممکن اجرا شود و اثر گذاری آن بالا باشد.
 
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها