به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۷ - ۲۲:۰۹
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۰/۰۵/۰۱ ساعت ۱۵:۴۴
کد مطلب : ۲۸۳۹۴۱

حمایت پنتاگون از افغانستان در برابر طالبان

حمایت پنتاگون از افغانستان در برابر طالبان
گروه بین الملل:  وزارت دفاع آمریکا اعلام کرد که ارتش این کشور اخیرا با حمایت هوایی از نیروهای دولتی افغانستان به آنها در مهار یکی از حملات تروریست‌های طالبان یاری رساند.
 جان کربی، گفت: «ما در روزهای اخیر حملاتی هوایی را در حمایت از ارتش افغانستان انجام دادیم.»
وی افزود که حملات هوایی آمریکا در راستای حمایت از نیروهای دولتی افغانستان ادامه خواهد یافت. با این حال جان کربی از اعلام محل حملات هوایی آمریکا برای کمک به ارتش افغانستان خودداری کرد.
تروریست‌های طالبان از دو ماه پیش عملیات گسترده ای را علیه نیروهای دولتی افغانستان آغاز کرده‌اند. عملیات تهاجمی طالبان همزمان با آغاز روند خروج نیروهای خارجی به رهبری آمریکا از افغانستان آغاز شد. خروج نظامیان آمریکایی از افغانستان قرار است تا پایان ماه اوت (اوایل شهریور) تکمیل شود.
سخنگوی پنتاگون در حالی از حمایت هوایی آمریکا از نیروهای دولتی افغانستان در برابر تهاجم طالبان خبر داد که گمانه زنی های زیادی در مورد ساز و کار حمایت های واشنگتن از دولت افغانستان پس از خروج از این کشور صورت می گیرد. ایالات متحده با وجود تلاش برای تمرکز بر روی رقابت نظامی و تجاری با روسیه و چین احتمالا به تلاش های خود برای جلوگیری از قدرت گیری گروهای افراطی مانند القاعده و داعش در افغانستان ادامه خواهد داد.

 
برچسب ها: افغانستان
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها