به روز شده در ۱۴۰۲/۱۲/۲۸ - ۲۰:۵۵
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۰/۰۵/۰۳ ساعت ۱۳:۲۳
کد مطلب : ۲۸۴۲۹۳

۸ گل جادویی برای سلامت پوست و مو

۸ گل جادویی برای سلامت پوست و مو
گروه علمی:برخی گل‌ها دارای خواص فراوانی هستند که می‌توانند برای زیبایی پوست، مو و بدن شما مورد استفاده قرار گیرند. گُل یکی از گیاهانی است که در طب باستان اهمیت فراوانی به آن داده می‌شد. گل‌ها خواص فراوانی دارند و به همین خاطر از دیرباز مورد توجه پزشکان در طب سنتی بوده اند.
 
گل‌ها زیبا هستند و هرکدام اندازه، نوع و رنگ متفاوتی را دارند. در روش‌های دارویی سنتی همیشه علاوه بر رایحه‌های طلسم کننده، به خواص درمانی گل‌ها نیز اهمیت زیادی می‌دهند. این بدان دلیل است که بسیاری از آن‌ها دارای خواص باورنکردنی هستند که می‌توانند به عنوان درمان‌های طبیعی مورد استفاده قرار گیرند.
در این گزارش قصد داریم تا ۸ گل شگفت آور که از آن‌ها می‌توانید برای زیبایی پوست و مو و بدن خود استفاده کنید، نام ببریم:

۱- ترنج
ترنج مربوط به خانواده مرکبات است که به عنوان ماده‌ای مفید در درمان بسیاری از مشکلات پوستی شناخته می‌شود. ترنج دارای ویتامین C، بتاکاروتن و سایر آنتی اکسیدان‌های مغذی و مهم است. این گل خاصیت آبرسانی دارد. همه این ویژگی‌ها می‌توانند به سلامت پوست سر و موی شما کمک کنند.یک دمنوش درست شده از گل‌های ترنج می‌تواند به عنوان تقویت کننده مو‌ها استفاده شود. بنابراین ۵۰۰ گرم از گیاه ترنج را برداشته و آن را در یک لیتر آب بجوشانید و سپس مصرف کنید.

۲- گل همیشه بهار
کالاندولا یا «گل همیشه بهار» گلی است که حتی در طول زمستان نیز در دسترس است. روغن کالاندولا به عنوان خواص ضد التهابی آن شناخته شده است. این گل وقتی به صورت خمیر در می‌آید می‌تواند برای کاهش لکه‌های پوستی استفاده شود. همچنین می‌توانید با استفاده از یک دوم فنجان گل و یک دوم فنجان آب در حال جوش، یک دمنوش غلیظ از این گیاه درست کنید.

۳- میخک 
اگر شما به شدت استرس دارید و عضلاتتان درد می‌کند، از گلبرگ‌های میخک یک سرکه معطر درست کنید. گل‌های معطر و رنگین میخک در یونان قدیم به نام «الهی» به آن‌ها اشاره می‌شد. برای استفاده، ۱۰۰ میلی لیتر سرکه را برداشته و گلبرگ‌های ۱۰ عدد گل میخک را به آن اضافه کنید. بگذارید یک روز بماند و سپس به هنگام حمام از آن استفاده کنید.

۴- بابونه
بیشتر ما با بابونه آشنایی داریم؛ چرا که اغلب به عنوان دمنوش در کافه‌ها و فروشگاه‌ها در دسترس است. بابونه بخاطر اثرات تسکین دهنده شناخته می‌شود و به خواب کمک می‌کند. در بسیاری از درمان‌های سنتی، از این گیاه به خاطر خواص باورنکردنی آن از جمله در امر زیبایی یاد می‌شود. اگر از پف دور چشم رنج می‌برید، از دم‌کرده این گل استفاده کرده و از آن به عنوان مرهم استفاده کنید. بابونه همچنین به رفع خستگی عمومی کمک می‌کند.

۵- قاصدک
گیاه قاصدک یک ادرارآور قوی بوده و ماده مهمی برای درمان گیاهی برای بیماری‌های مختلف است. از نظر زیبایی، قاصدک پر از مواد مغذی است و برای پوست عالی است. شما می‌توانید از برگ‌ها و گل آن یک دمنوش درست کرده و از آن برای شستشوی صورت در افرادی که به خارش پوست و یا اگزما دچار هستند، استفاده کنید. شما همچنین می‌توانید گل‌ها و برگ آن را در روغن زیتون و یا بادام به مدت یک هفته قرار داده و سپس از آن برای ماساژ بدن استفاده کرده و یا در حمام از آن استفاده کنید.

۶- یاس
گل یاس که به آن یاسمن نیز می‌گویند، از گیاهانی است که بسیار شناخته شده است. به همین خاطر است که تعجبی ندارد اگر این گیاه را در ساخت محصولات آرایشی مانند کرم‌های صورت، لوسیون ها، صابون ها، روغن‌ها و .. مشاهده می‌کنیم. این گل بسیار خوشبو در صورتی که با سرکه سفید جوشانده شود، محلول مناسبی برای پوست شما به منظور استفاده در حمام است.حتی می‌توانید اسپری گل یاس درست کنید؛ بدین صورت که گل‌های یاس را شب هنگام در آب معدنی خیس کرده و سپس آنرا در یک بطری اسپری بریزید. بعد آن را در یخچال نگهداری کرده و برای یک هفته به صورت روزانه این محلول را بر روی پوست خود استفاده کنید و تفاوت را احساس کنید.

۷- بنفشه
این گل برای پوست و مو بسیار مفید است. این گل حاوی اسید سالیسیلیک است که تسکین دهنده، قابض و به عنوان یک عامل آرام کننده به حساب می‌آید. از بنفشه می‌توانید به عنوان لوسیون و یا پماد استفاده کنید. یک فنجان حاوی گل و برگ‌های این گیاه را برداشته و آن را در یک لیتر آب بجوشانید، سپس آن را صاف کرده و از ماده به دست آمده می‌توانید به صورت مرهم برای جوش‌های دردناک خود استفاده کنید.

۸- گل مریم
گل مریم گیاهی است که در صنعت عطرسازی از آن استفاده می‌شود. از گل مریم می‌توان روغن معطر برای ماساژ بدن درست کرد. ۲۰۰ میلی لیتر از روغن سبوس برنج را برداشته و ۲۰ گل مریم را در آن بخیسانید و بگذارید برای یک هفته بماند. سپس آن را صاف کرده و از آن به عنوان روغن ماساژ استفاده کنید.
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها