به روز شده در ۱۴۰۲/۱۲/۲۹ - ۱۱:۱۹
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۰/۰۵/۰۳ ساعت ۱۷:۳۲
کد مطلب : ۲۸۴۳۵۶

ویدئوی عجیب از تصویب پاداش ۵۰۰میلیون تومانی

ویدئوی عجیب از تصویب پاداش ۵۰۰میلیون تومانی
گروه فیلم: ویدیویی در رسانه‌های اجتماعی منتشر شده که نشان می‌دهد اعضای هیات مدیره بانک تجارت در جلسه ۲۹ تیرماه، پاداشی ۵۰۰ میلیون تومانی برای خود تصویب می‌کنند. مصوبه‌ای که تنها به اندازه یک صلوات زمان می‌برد.
....
بانک تجارت در مورد ویدئویی از مجمع 29 تیرماه این بانک که در فضای مجازی خبرساز شده، توضیحاتی ارائه داد.
به گزارش روابط عمومی بانک تجارت صفرزاده مدیر امور مالی بانک با اشاره به برگزاری مجامع بانک در موعد مقرر که با اخذ مجوز بانک مرکزی صورت گرفت گفت: برگزاری مجمع 29 تیرماه 1400 تصویب صورتهای مالی و خروج از زیان انباشته بعد از سالها را در پی داشت و سود شناسایی شده بانک در بین بانکها، کم نظیر است.

وی افزود: دستیابی به سود 91 هزار میلیارد ریالی درواسطه گری وجوه، 20 هزار میلیارد ریالی درآمدهای کارمزدی و درنهایت 189 هزار میلیارد ریالی درآمدهای عملیاتی ( با 133 درصد رشد نسبت به سال گذشته )، بیانگر این مهم است که بانک تجارت علاوه بر کسب سود عملیاتی در سال مذکور، موفق به کسب سود پایدار و باکیفیت شده است. که به لطف خداوند، تلاش همکاران، برنامه ریزی مدیران محترم ارشد بانک و همراهی دولت محترم، تداوم این روند برای سهامداران بانک تجارت نویدبخش روزهای طلایی پیش رو است.

صفرزاده تاکید کرد: این سود درحالی محقق شد که نه تنها داراییهای بانک کاهش پیدا نکرد بلکه با 7 درصد افزایش در دارایی‌های ثابت و بیش از 300 درصد افزایش در سرمایه‌گذاریهای بانک همراه بوده و این امر پشتوانه قابل اتکایی برای آیندگان بانک خواهد بود.

مدیر امور مالی افزود: در سال ۹۹ هیأت مدیره بانک تلاش کرد با اخذ ذخایر قابل توجه ( به مبلغ 83 هزار میلیارد ریال ) ساختار مالی بانک را مستحکم و بالغ بر 96 درصد از سود بانک را صرف جبران زیان انباشته ۱۳۰ هزار میلیاردی سالهای گذشته کند و با این اقدامات اساسی کمتر از نیم درصد از کل سود توزیع شد.

صفرزاده با اشاره به شرایط بانک در سالهای اخیر گفت: بانک از سال ۹۶ به بعد با برنامه‌ریزی ها و تلاشهای شبانه روزی همه مدیران و همکاران، با روند بهبود و تحول در اکثر شاخص‌ها مواجه و توانست با توقف افزایش زیان از سال ۹۷ و در ادامه در سالهای بعد با تلاشهای انجام شده در سال ۹۹ تمامی زیانهای سالهای قبل را پوشش و ذخایر بسیار بالایی برای مالیات و مطالبات بگیرد.

مدیر امور مالی با تشریح میزان و نحوه تخصیص پاداش هیات مدیره پرداخت و گفت: میزان و نحوه تخصیص پاداش هیأت مدیره «بر اساس قانون اصلاح ماده (241) لایحه قانونی اصلاح قسمتی از قانون تجارت» مصوب 20/02/1395 مجلس شورای اسلامی تعیین شده است.

بر همین اساس حدود 20 میلیارد ریال پاداش به اعضای هیأت مدیره قابل پرداخت بوده که طبق نظر مجمع محترم صاحبان سهام مبلغ 5 میلیارد ریال بصورت ناخالص به همه اعضای هیئت مدیره تخصیص تا پس از کسر مالیات مابقی بین 5 نفر عضو محترم هیات مدیره تقسیم می شود.لازم می دانم اشاره کنم، به دلیل زیان انباشته بانک در سنوات گذشته علیرغم تعلق پاداش به تمامی همکاران هیچ یک از اعضای هیأت مدیره پاداشی در ۴ سال قبل دریافت نکرده اند و این برای اولین بار است بعد از چهار سال هیئت مدیره بانک قرار است از این پاداش بهره مند که تاکنون هم اقدامی نشده است.

صفرزاده سود مطلوب بانک در سال گذشته که از مجموع سود ۴۰ سال قبل فراتر بود را مرهون مدیریت و برنامه ریزی صحیح مدیران ارشد و تلاش بی وقفه همه همکاران دانست و افزود : تقسیم سود سهام مابین سهامداران براساس ماده 90 قانون تجارت به میزان حداقل 10 درصد سود ویژه (پس از کسر زیان های سنوات قبل و اندوخته) تعیین می‌شود.

از آنجاییکه طبق مجوز صادره از سوی بانک مرکزی حداکثر سود قابل تقسیم به میزان 10 درصد تعیین گردیده بود، مجمع عمومی صاحبان سهام نیز ناگزیر به اجرای تکلیف صادره از سوی بانک مرکزی شد که بر همین اساس، توزیع 3 ریال سود به ازاء هر سهم در مجمع به تصویب رسید.به لطف خداوند، تلاش همکاران، برنامه ریزی مدیران محترم ارشد بانک و همراهی دولت محترم، تداوم این روند نویدبخش روزهای درخشان و توزیع بیشتر سود در سنوات آتی برای سهامداران بانک تجارت خواهد بود .
برچسب ها: پاداش

محمد
Iran, Islamic Republic of
۱۴۰۰/۰۵/۰۳ ۱۸:۲۱
کجا فقط با یه صلوات بود. طرف کلی چونه زد برا افزایش. (375028)
ناهید
Iran, Islamic Republic of
۱۴۰۰/۰۵/۰۳ ۱۸:۴۹
بارها گفته اند و بارها شنیده ایم که ایران دموکراتیک ترین کشور جهان است، همه خودشان به خود نمره می دهند، بعضی نمره قبولی و برخی نمره عالی. پس اگر عزیزی در این مورد گفته باشد ما خودمان خواسته ایم، درست گفته است و نباید به او ایراد بگیریم. (375029)
آبی خاکستری
Iran, Islamic Republic of
۱۴۰۰/۰۵/۰۳ ۲۳:۰۷
3 ریال سود به سهامدار رسید و 5 میلیارد به هر عضو هیئت مدیره.
البته تقسیم سود به روسا و کارکنان بانک نیز داشته است. (375034)
۱۴۰۰/۰۵/۰۴ ۰۵:۰۵
واقعا باید شرم کرد چه کسانی شما را هیئت مدیره کرده اند (375041)
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها