به روز شده در ۱۴۰۲/۱۲/۲۹ - ۱۲:۰۰
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۰/۰۵/۰۴ ساعت ۱۱:۵۵
کد مطلب : ۲۸۴۴۸۱

بیمار کرونایی چه زمانی باید سی تی اسکن دهد

بیمار کرونایی چه زمانی باید سی تی اسکن دهد
گروه جامعه: استاد بیماری‌های ریوی گفت: سی تی اسکن در بیماران کرونایی باید زمانی انجام شود که فرد دچار علائمی شده باشد؛ مثلا تنگی نفس شدید، سرفه، خلط زیاد یا درصد اشباع اکسیژن بیمار کمتر از 93 درصد باشد.

علی جواد موسوی استاد بیماری‌های ریوی در پاسخ به این پرسش که فرد مبتلا به کرونا چه زمانی باید سی تی اسکن بدهد؟ گفت:‌ به طور علمی سی تی اسکن نباید همین طور انجام شود، بلکه باید زمانی انجام شود که فرد دچار علائم شده باشد؛ مثلا تنگی نفس شدید، سرفه و خلط زیاد داشته باشد.

وی ادامه داد: همچنین تب بیمار بعد از گذشته 4 -5 روز برطرف نشود یا درصد اشباع اکسیژن بیمار کمتر از 93 درصد باشد؛ یعنی اکسیژن کمتر از 93 درصد نگران کننده است و باید بیمار سی تی اسکن بدهد.این استاد بیماری‌های ریوی در پاسخ به این پرسش که درگیری ریه چند درصد باشد باید نگران باشیم؟ ابراز داشت: درصدی که بیان می‌شود ممکن است خیلی دقت نداشته باشد؛چراکه مکاتب مختلف پزشکی درصد مختلف را اعلام می‌کنند؛ اما معمولا وقتی این درصد اهمیت دارد که با افت اکسیژن خون همراه باشد.

موسوی درباره علائم تنفسی کرونای دلتا بیان داشت:تقریبا علائم انواع کرونا یکسان است و تفاوت خیلی زیادی ندارد؛البته ممکن است گاهی در سوش‌های جدید که بروز کرده برخی علائم شدید تر باشد.وی متذکر شد: بنابراین ویروس کرونا ویروسی است که دچار جهش می‌شود و این جهش‌ها  با تغییرات و نوساناتی روبروست؛ به طوری که گاهی شدیتر و گاهی خفیف تر می‌شود.استاد بیماری‌های ریوی اضافه کرد:ممکن است از یک سرماخوردگی ساده شروع و تا نارسایی شدید و مشکلات تنفسی ادامه پیدا کند.
برچسب ها: ویروس کرونا
نام شما

آدرس ايميل شما
توجه: نظرات حاوی توهين، افترا، اتهام و ... به اشخاص حقيقی و حقوقی، و نظرات شعارگونه «مرگ، درود و مشابه آنها»، و همچنين نظرات طولانی تر از 500 حرف، به هيچ وجه منتشر نخواهند شد.
نظر شما *

پربيننده‎ترين مطالب و خبرها