به روز شده در ۱۴۰۳/۰۳/۰۱ - ۲۱:۵۵
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۰/۰۵/۱۸ ساعت ۰۹:۲۰
کد مطلب : ۲۸۷۱۳۳

متحد نزدیک ناوالنی روسیه را ترک کرد

متحد نزدیک ناوالنی روسیه را ترک کرد
گروه بین الملل: «لیوبوف سوبول» از متحدان سرشناس الکسی ناوالنی منتقد محبوس کرملین، چند روز پس از آنکه به محدویت‌هایی شبیه آزادی مشروط در بحبوحه سرکوب اپوزیسیون محکوم شد، روسیه را ترک کرد.
 این منتقد کرملین برای اظهارنظر در دسترس نبود و متحدان او هم نخواستند از جانب او صحبت کنند.  او  به سمت ترکیه پرواز کرده است. این فعال ۳۳ ساله، یکی از سرشناس‌ترین چهره‌های همراه ناوالنی است. در شرایطی که امسال دیگر متحدان سیاسی نزدیک از ترس پیگرد در آستانه انتخابات پارلمانی سپتامبر از روسیه گریختند، او در مسکو ماند.
خانم سوبول هفته گذشته به جرم نقض محدودیت‌های کووید-۱۹ در اعتراضات که به گفته خودش با انگیزه‌های سیاسی مطرح شد، به یک سال و نیم محدودیت شبیه آزادی مشروط محکوم شد. این محدودیت‌ها شامل عدم ترک منزل در شب‌ها می‌شود.پس از این حکم، او در مصاحبه با رادیو اکو مسکو گفت که این محکومیت هنوز اجرایی نشده و آنها را ناکارآمد خواند. این متحد ناوالنی گفت: اساسا شما میتوانید این را به عنوان احتمال خروج از کشور تفسیر کنید.   
متحدان ناوالنی با فشار مضاعفی مواجه هستند. براساس حکم ماه ژوئن یک دادگاه، شبکه کنشگرایی سراسری که به دست ناوالنی، منتقد سرسخت ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه ایجاد شد، "افراطی" شمرده شد. خود ناوالنی به جرم نقض آزادی مشروط در پرونده اختلاس به دو سال و نیم حبس در زندان محکوم شده است.

 
برچسب ها: روسیه
نام شما

آدرس ايميل شما
توجه: نظرات حاوی توهين، افترا، اتهام و ... به اشخاص حقيقی و حقوقی، و نظرات شعارگونه «مرگ، درود و مشابه آنها»، و همچنين نظرات طولانی تر از 500 حرف، به هيچ وجه منتشر نخواهند شد.
نظر شما *

پربيننده‎ترين مطالب و خبرها