به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۷ - ۱۳:۳۸
 
۱
تاریخ انتشار : ۱۴۰۰/۰۵/۱۹ ساعت ۱۷:۳۸
کد مطلب : ۲۸۷۳۶۹
مقامات آمریکایی به شهروندان دو تابعیتی برای سفر به ایران هشدار دادند

وزارت خارجه آمریکا: پیش از سفر به ایران «وصیت‌نامه» بنویسید!

گروه بین‌الملل: پس از درخواست رئیس قوه قضائیه جمهوری اسلامی ایران برای بازگشت شهروندان ایرانی جهت پیگیری پرونده‌های قضایی خود، واشینگتن به شهروندان دو تابعیتی برای سفر به ایران هشدار داد.
رابرت مالی، فرستاده ویژه آمریکا در امور ایران
رابرت مالی، فرستاده ویژه آمریکا در امور ایران
آیت الله محسنی اژه‌ای روز دوشنبه از ایرانیان خارج‌نشین که پرونده‌هایی در داخل کشور دارند، خواسته بود برای پیگیری پرونده‌هایشان به کشور بازگردند. اژه‌ای گفت: «برخی افرادی که در خارج هستند اموال و امکانات آنها در داخل سرپرست ندارد و در این بین برخی افراد ذینفع آنها را از بازگشت به کشور می‌ترسانند. اگر این افراد برگردند، مسائل مالی آنها در یک تحقیق و بررسی ساده و دقیق روشن می‌شود.»

اما رابرت مالی، فرستاده ویژه آمریکا در امور ایران، با هشدار به ایرانیان خارج از کشور گفت که شهروندان دو تابعیتی پس از بازگشت به ایران با خطر ربایش و بازداشت خودسرانه روبرو‌ هستند. وی همچنین به‌دلیل گسترش همه‌گیری کرونا در ایران، خواستار عدم سفر به این کشور شد. وزارت خارجه آمریکا نیز با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد: «شهروندان آمریکایی در سفر به ایران ربوده و بازداشت شده و با اتهامات خطرناکی روبرو می‌شوند. مقامات ایرانی، شهروندان آمریکایی به‌ویژه شهروندان دوتابعیتی از جمله دانشجویان، روزنامه‌نگاران، تجار و اساتید دانشگاه را کماکان به اتهام جاسوسی و اقدام علیه امنیت ملی در بازداشت نگه داشته‌اند.» در ادامه این بیانیه آمده که مقامات قضایی ایران به‌عمد مانع دسترسی شهروندان آمریکایی محبوس در ایران به وکیل می‌شوند. وزارت خارجه آمریکا همچنین به شهروندان آمریکایی که قصد سفر به ایران را دارند، توصیه کرد که پیش از سفر «وصیت‌نامه» خود را نگاشته و حضانت فرزندان، حیوانات خانگی و سرنوشت دیگر دارایی‌هایشان را مشخص کنند!
 
برچسب ها: رابرت مالی
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها