به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۷ - ۱۷:۵۰
 
۱
تاریخ انتشار : ۱۴۰۰/۰۵/۲۲ ساعت ۱۳:۴۶
کد مطلب : ۲۸۷۷۳۷

سرمایه‌گذار بزرگ سامسونگ عذرخواهی کرد

سرمایه‌گذار بزرگ سامسونگ عذرخواهی کرد
گروه اقتصادی: تاثیر شیوع کرونا بر اقتصاد کره جنوبی سیستم قضایی این کشور را به آزاد سازی مشروط متخلفان اقتصادی واداشت. سرمایه‌دار بزرگ سامسونگ به طور مشروط از زندان آزاد شد. جی یی لی، نایب رئیس زندانی شرکت غول‌پیکر الکترونیکی سامسونگ، پس از گذراندن تنها هفت ماه از حبس دو سال و نیمی خود عذرخواهی کرد و به صورت مشروط آزاد شد.
 
برخی رهبران تجاری کره جنوبی به دلیل فساد مالی یا فرار مالیاتی زندانی شده‌اند. لی، بیست و دومین فرد ثروتمند جهان است که بر اساس مجله فوربس دارایی خالص او معادل ۱۱.۴ میلیارد دلار ارزش دارد.در ابتدای سال جاری میلادی وی به جرم رشوه ، اختلاس و سایر جرایم اقتصادی و در ارتباط با رسوایی‌هایی که باعث نابودی پارک گئون های رئیس جمهور سابق کره جنوبی شد، به زندان افتاد.

با این حال سیاستمداران و رهبران تجاری این کشور در ماه‌های اخیر به دلیل آنچه که آنها خلا رهبری در بزرگترین گروه تجاری کره جنوبی می‌دانستند خواستار آزادی زودهنگام وی شدند.وزارت دادگستری این کشور با در نظر گرفتن نگرانی در مورد تأثیر همه‌گیری ویروس کرونا بر اقتصاد کره جنوبی او و حدود ۸۰۰ نفر دیگر را به صورت مشروط آزاد کرد.

لی در برابر خبرنگارانی که در خارج از بازداشتگاهی در جنوب سئول منتظر بودند تعظیم کرد و به آنها گفت: «من نگرانی زیادی برای مردم ایجاد کرده‌ام. واقعا متاسفم.»این تاجر ۵۳ ساله که کت و شلوار خاکستری تیره به تن داشت لاغرتر از زمانی بود که آخرین بار در ژانویه و هنگام بازداشت دیده شده بود. وی افزود: «من به نگرانی‌ها، انتقادات، ترشرویی‌ها و انتظاراتی که از من وجود دارد گوش می‌دهم. من سخت کار خواهم کرد.»

لی در ابتدا در سال ۲۰۱۷ به پنج سال زندان محکوم شد اما تخلفات خود را انکار کرد و بعداً با کاهش حکم به دادگاه تجدید نظر رفت و پس از گذراندن یک سال زندان آزاد شد.با این حال، دادگاه عالی دستور دادرسی مجدد را صادر کرد و در ابتدای سال جاری او را به دو سال و نیم حبس محکوم کرد. او سابقه‌ای  طولانی در جرائم اقتصادی دارد.

بسیاری از محکومین متعاقباً مجازات خود را در دادگاه تجدید نظر کاهش داده یا تعلیق کرده‌اند؛ لی کون هی، رئیس درگذشته سامسونگ، که دوبار محکوم شده بود به دلیل «کمک به اقتصاد ملی» از عفو ریاست جمهوری برخوردار شد.گروه الکترونیکی سامسونگ در اقدامی نمادین و پیش از آزاد شدن لی اعلام کرد اولین توافقنامه خود را با چهار اتحادیه کارگری امضا کرده است؛ لی پیش از این، در سال ۲۰۲۰، متعهد شده بود که حقوق کارگری این شرکت را بهبود بخشد.

 با وجود آزادی مشروط، لی به مدت پنج سال از بازگشت به کار در سامسونگ محروم است؛ وی همچنین موظف است تغییر محل اقامت خود را به دفتر آزادی مشروط گزارش دهد.این سرمایه‌دار کره‌ای به دلیل ادغام دو شرکت وابسته به سامسونگ و همچنین استفاده غیرقانونی از داروی مسکن بیهوشی تحت محاکمه جداگانه‌ای قرار دارد.
برچسب ها: سامسونگ
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها