به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۷ - ۱۱:۵۱
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۰/۰۵/۲۴ ساعت ۱۲:۵۱
کد مطلب : ۲۸۸۱۴۹

تاثیر ویتامین K بر بیماری‌های قلبی

تاثیر ویتامین K بر بیماری‌های قلبی
گروه علمی:  نتایج یک مطالعه جدید نشان داد: رژیم غذایی سرشار از ویتامین K می‌تواند خطر بروز بیماری‌های قلبی- عروقی مرتبط با تصلب شرایین (بیماری که بر قلب یا عروق خونی تاثیر می‌گذارد) را کاهش دهد.یافته‌های این مطالعه در مجله انجمن قلب آمریکا منتشر شد.محققان در این بررسی اطلاعات بیش از ۵۰ هزار نفر را مورد مطالعه قرار داده و به این موضوع پرداختند که آیا مصرف بیشتر مواد غذایی حاوی ویتامین K می‌تواند خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی-عروقی مرتبط با تصلب شرایین را کاهش دهد.

دو نوع ویتامین K در مواد غذایی مصرفی وجود دارد: ویتامین K ۱ در سبزیجات دارای برگ‌های تیره و روغن‌های گیاهی و ویتامین K ۲ در گوشت، تخم مرغ و خوراکی‌های تخمیر شده از قبیل پنیر وجود دارد.این مطالعه نشان داد افرادی که بیشترین میزان دریافت ویتامین K ۱ را داشتند ۲۱ درصد کمتر در معرض بیماری‌های قلبی-عروقی مرتبط با تصلب شرایین قرار دارند. در مورد ویتامین K ۲ نیز خطر بستری شدن در بیمارستان ۱۴ درصد کمتر بوده است.

به گفته متخصصان این کاهش خطر در همه انواع بیماری‌های قلبی مرتبط با تصلب شرایین به ویژه برای بیماری عروق محیطی ۳۴ درصد بوده است.متخصصان تاکید کردند که مصرف میزان بیشتری از ویتامین K برای مصون ماندن در برابر بیماری تصلب شرایین و بیماری‌های قلبی-عروقی بعدی آن حائز اهمیت است.به نقل از هندوستان تایمز، متخصصان بر این باورند: ویتامین K به گونه‌ای عمل می‌کند که مانع از تجمع کلسیم در عروق اصلی بدن و کلسیفیکاسیون عروقی می‌شود.
نام شما

آدرس ايميل شما
توجه: نظرات حاوی توهين، افترا، اتهام و ... به اشخاص حقيقی و حقوقی، و نظرات شعارگونه «مرگ، درود و مشابه آنها»، و همچنين نظرات طولانی تر از 500 حرف، به هيچ وجه منتشر نخواهند شد.
نظر شما *

پربيننده‎ترين مطالب و خبرها