به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۷ - ۲۲:۰۹
 
۱
تاریخ انتشار : ۱۴۰۰/۰۵/۲۵ ساعت ۱۷:۱۹
کد مطلب : ۲۸۸۳۸۰

بیمارستان هاجر شهرکرد در حال انفجار است

بیمارستان هاجر شهرکرد در حال انفجار است
گروه جامعه: رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد گفت: بیمارستان هاجر شهرکرد به‌علت حجم بالای بستری بیماران کرونایی در حال انفجار است و باتوجه به فرسوده بودن زیرساخت‌ها در این بیمارستان امکان اضافه کردن فضا برای بستری بیماران وجود ندارد.
 
مجید شیرانی ۲۵ مردادماه در جلسه ستاد استانی پیشگیری و مقابله با بیماری کرونا در چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه استان از نظر شیوع بیماری کرونا در وضعیت بسیار بدی قرار دارد، اظهار کرد: روزانه بالغ بر ۳۰۰۰ بیمار مشکوک و مبتلا به کرونا به مراکز درمانی سرپایی و بیمارستانی استان برای انجام تست کرونا مراجعه می‌کنند که بنا بر تشخیص پزشک از حدود ۱۷۰۰ الی ۲۰۰۰ نفر تست کرونا انجام می‌شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد افزود: همچنین روزانه به‌طور میانگین پاسخ تست کرونای ۶۰۰ بیمار سرپایی و ۱۰۰ بیمار بستری مثبت اعلام می‌شود، در مجموع ۴۰ درصد تست‌های PCR اخذ شده از موارد مشکوک به کرونا مثبت است، همچنین در سویه نوع دلتا حدود یک سوم تست‌های کرونا منفی کاذب است.

وی با بیان اینکه کرونای دلتا علاقه شدیدی به جوانان و نوجوانان دارد، گفت: افرادی که در گذشته به کرونا مبتلا شده و یا واکسن تزریق کرده‌اند نیز به این نوع از کرونا مبتلا می‌شوند، حتی اگر بدون علامت باشند این ویروس را در جامعه انتشار می‌دهند، برخی از افراد کرونای خود را انکار می‌کنند که این مسئله بسیار خطرناک است.

شیرانی با اشاره به اینکه در چهارمحال و بختیاری مجموعا ۱۷۰۰ تخت بستری وجود دارد، گفت: از این تعداد ۱۵۰۰ تخت در بخش دولتی است و حدود ۷۴۰ تخت توسط بیماران کرونایی با تست PCR مثبت اشغال شده و با احتساب موارد مشکوک بستری با تست منفی در حال حاضر ۹۰۰ بیمار کرونایی در استان در بیمارستان‌های دولتی تحت درمان هستند، امروز نیز ۱۰ فوتی ناشی از ابتلا به بیماری کرونا در استان به ثبت رسید.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد افزود: بیمارستان هاجر شهرکرد به‌علت حجم بالای بستری بیماران کرونایی در حال انفجار است و باتوجه به فرسوده بودن زیرساخت‌ها در این بیمارستان امکان اضافه کردن فضا برای بستری بیماران وجود ندارد، هفت بخش از ۱۰ بخش بیمارستان کاشانی نیز به بستری بیماران کرونایی اختصاص پیدا کرده است و در روزهای آینده تمامی بخش‌های این بیمارستان باید به بستری‌های کرونایی اختصاص پیدا کند.

وی بیان کرد: تمامی ظرفیت‌های بیمارستانی برای ارائه خدمات به بیماران کرونایی به‌کار گرفته شده است، در حال حاضر بیماران در راهروها، نمازخانه، کلاس و ... در بیمارستان‌ها بستری می‌شوند، برای پرستاران دیگر شیفت کاری معنا ندارد و تمام توان آن‌ها برای ارائه خدمات به‌کار گرفته شده است.

شیرانی ادامه داد: برای کمبود نیروی انسانی در بیمارستان‌ها طی چند فراخوان پرستاران بازنشسته، پرستارانی که طرح آن‌ها به اتمام رسیده، پرستاران ترم ۶ و ۷، پرستاران و پیراپزشکان شاغل در قسمت ستادی دانشگاه برای ارائه خدمات در مراکز درمانی به‌کار گرفته شده‌اند، اگر دستگاهی نیروی پرستاری، خدمه و ... دارد برای کمک به کادر درمان آن نیرو را ملزم به حضور در مراکز درمانی کند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی در پایان با تاکید بر اینکه بزرگترین معضل در شرایط فعلی بحث تامین کپسول اکسیژن است، توضیح داد: در حال حاضر نیازمند تجهیزاتی مانند تخت بیمارستانی، فشارسنج، گوشی، ونتیلاتور و کپسول اکسیژن هستیم، دستگاه‌ها و ارگان‌ها می‌توانند این تجهیزات را به‌طور امانی در اختیار دانشگاه علوم پزشکی قرار دهند.
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها