به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۳۱ - ۱۷:۲۹
 
۱
تاریخ انتشار : ۱۴۰۰/۰۵/۲۸ ساعت ۱۱:۰۵
کد مطلب : ۲۸۸۷۸۹

نفس‌های بیماران به شماره افتاده است

نفس‌های بیماران به شماره افتاده است
 گروه جامعه: این روزها که بیمارستان‌ها مملو از بیماران کرونایی است و کمبود سرم و دارو بیداد می‌کند، اما مشکل به آنجا رسیده که دیگر نفس هم کم آمده است.
نفس‌های بیماران به شماره افتاده است و  کمبود اکسیژن باید رفع شود؛ از آنجاییکه کرونا ریه را درگیر می‌کند، اکسیژن رسانی برایشان حکم نفس دارد، بنابراین این روزها با توجه به شرایط سخت شیوع کرونا به بیماران نفس هدیه دهیم. هرچند مردم، مسئولین و خیرین، در خرید کپسول اکسیژن پیشگام بوده اند اما امار نشان می‌دهد این روزها روزانه حداقل 10 نفر  متقاضی دریافت کپسول اکسیژن برای درمان بیماران کرونایی دارند. سال گذشته نذر ماسک داشتیم اما امسال نذر کپسول اکسیژن را باید به آن بیفزاییم.
همچنین به گزارش روابط عمومی فرمانداری قائمشهر، در شهرستان قائمشهر نیز تاکنون دو دستگاه اکسیژن ساز و یک دستگاه کپسول اکسیژن با مانومتر  با رایزنی انجام شده از سازمان داوطلبان هلال احمر کشور به جمعیت هلال احمر شهرستان قائمشهر اهداء شده و از سوی مردم بشر دوست و خیر شهرستان نیز دو دستگاه اهداء شده و مبالغی هم برای خرید یک دستگاه دیگر به جمعیت هلال احمر واریز شده تا  تعداد بیشتری خریداری شود.در این راستا دانشگاه علوم پزشکی مازندران در تامین تجهیزات لازم برای درمان بیماران کرونایی عزم خود را جزم کرده و از نصب و راه اندازی ۷ دستگاه اکسیژن ساز جدید در مراکز درمانی مازندران خبر داده است.
سیمین بابایی، مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی مازندران به شیوع و گسترش ویروس کرونا دلتا در کشور اشاره کرد و گفت: اولویت دانشگاه علوم پزشکی مازندران، تامین تجهیزات لازم برای بیماران کرونایی در بیمارستان‌ها است که با توجه به گسترش کرونا در استان و نیاز بیشتر به دستگاه‌های اکسیژن ساز با  پیگیری وتلاش مسوولین دانشگاه، تعداد ۷ دستگاه اکسیژن ساز در هفته جاری، خریداری و راه اندازی شد.وی با تاکید براینکه دانشگاه علوم پزشکی با تشکیل تیم بازرسی، نیازهای بیمارستان‌ها را بررسی و اقدامات لازم را برای تهیه تجهیزات لازم انجام می دهد، افزود: در حال حاضر دستگاه اکسیژن ساز ۶۰۰ لیتری بیمارستان امام خمینی (ره) بهشهر، بیمارستان امام خمینی (ره) فریدونکنار، بیمارستان شهید بهشتی نوشهر و بیمارستان امام حسین(ع) نکا تحویل این بیمارستان‌ها شده وبرای نصب و راه اندازی آن اقدامات لازم انجام شده است.
مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی مازندران همچنین به راه اندازی دستگاه اکسیژن ساز ۶۰۰ لیتری بیمارستان شهید رجایی تنکابن و شهدای زیراب شهرستان سوادکوه اشاره کرد و ادامه داد: دانشگاه علوم پزشکی مازندران در حال پیگیری و رایزنی برای تحویل گرفتن دستگاه ۶۰۰ لیتری بیمارستان امام رضا (ع) آمل است که در روزهای آتی تحویل، نصب و راه اندازی این دستگاه نیز در این مرکز انجام می شود.
 بابایی با تاکید بر رعایت پروتکل‌های بهداشتی توسط  هم استانی‌های عزیز  جهت قطع زنجیره انتقال بیماری و کاهش تعداد مبتلایان، گفت : مسئولین دانشگاه با همه توان پیگیر تهیه ملزومات بیمارستان‌ها هستند  و در حال حاضر مشکلی برای تامین تجهیزات نداریم.

 
برچسب ها: کرونا
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها