به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۳۱ - ۰۴:۴۷
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۰/۰۵/۳۰ ساعت ۱۱:۴۹
کد مطلب : ۲۸۹۰۹۳

سرعت پایین امدادرسانی به زلزله زدگان هائیتی

سرعت پایین امدادرسانی به زلزله زدگان هائیتی
گروه حوادث: ساکنان مناطق زلزله زده هائیتی با وجود گذشت حدود یک هفته از زمین لرزه ای مهیب، همچنان برای تامین مواد غذایی مورد نیاز خود، مستاصل و از سرعت پایین اهدای کمک های بشردوستانه ناراضی هستند.به گزارش ایسنا، بر اثر وقوع زلزله ای به بزرگی ۷.۲ ریشتر که هفته گذشته مناطقی از هائیتی را به لرزه درآورد بیش از ۲۰۰۰ نفر جان خود را از دست داده اند. همچنین صدها نفر هنوز مفقود هستند و دیگر امیدی به زنده یافتن آنان وجود ندارد.
 
خسارت های وارد شده به جاده ها و مسیرهای ارتباطی، تلاش ها برای اهدای کمک های بشردوستانه به مناطق دوردست زلزله زده را بی نتیجه گذاشته است.یک سازمان اهدای مواد غذایی به فقرا اعلام کرد که چهار کامیون حاوی مواد غذایی و آب آشامیدنی متعلق به آن، توسط برخی از مردم محلی مورد حمله قرار گرفت و روز گذشته (جمعه) در حالیکه این کامیون ها به سمت مناطق روستایی در جنوب هائیتی در حال حرکت بودند، غارت شده اند.
هائیتی که از کشورهای فقیر قاره آمریکا به حساب می آید همچنان با خرابی ها و خسارت های به جا مانده از زلزله سال ۲۰۱۰ که بیش از ۲۰۰ هزار کشته برجا گذاشت، دست به گریبان است.

به گزارش ایسنا به نقل از خبرگزاری رویترز، در زمین لرزه هفته گذشته در این کشور ده ها هزار خانه تخریب شده و دستکم ۲۱۸۹ نفر نیز جان خود را از دست داده اند. همچنین به گفته مقامات، ۳۳۲ نفر مفقود شده و ۱۲ هزار و ۲۰۰ نفر نیز به دلیل مصدومیت تحت درمان قرار گرفتند.

هشدار یک مقام:‌ وضعیت بهداشت بسیار بحرانی است
بی بی سی نیز در گزارشی آورده است که نیروهای امدادی در حال جستجو برای یافتن بازماندگان احتمالی هستند و بوی ناخوشایند اجسادِ قربانیان، فضا را پر کرده است."نادشا میوبا" از مدیران بنیاد بهداشت هائیتی می گوید: ما در حال مواجهه با یک فاجعه بهداشت عمومی هستیم.وی هشدار داد: وضعیت بهداشت مردم و آوارگان در مناطق زلزله زده، بسیار بحرانی است و امیدواریم که با شیوع وبا روبرو نشویم.
برچسب ها: زلزله هائیتی
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها