به روز شده در ۱۴۰۳/۰۳/۱۴ - ۰۹:۲۱
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۲/۱۱/۰۱ ساعت ۱۶:۱۷
کد مطلب : ۲۸۹۱۹

وزير:​ بازار مسکن از رکود خارج می‌شود

گروه اقتصادي: وزیر راه و شهرسازی از اجرای برنامه‌ای برای خروج رکود بازار مسکن خبر داد و گفت: به دنبال این هستیم با انواع روش‌های مالی زمین و ساختمان و همکاری با سازمان بورس و اوراق بهادار این برنامه را اجرایی کنیم.
وزير:​ بازار مسکن از رکود خارج می‌شود
 عباس آخوندی در حاشیه چهارمین کنفرانس صنعت احداث و انرژی در جمع خبرنگاران گفت: برای خروج رکود از بازار مسکن برنامه‌هایی از جمله روش‌های تامین تسهیلات در نظر داریم تا قدرت خرید مسکن افزایش یابد.  وی تاکید کرد: باید با تحریک تقاضا و با توجه به وضعیت خوب تولید برای خروج از وضعیت رکود، برنامه‌هایی اجرا کرد که در وزارت راه و شهرسازی این موضوع را پیگیری می‌کنیم و بانک مسکن نیز دراین مورد تصمیم گیری می‌کند. آخوندی با اشاره به قانون اخذ مالیات پلکانی از واحدهای مسکونی اجاره‌ای گفت: این روش برای طولانی مدت است و متقاضیان این طرح می‌توانند با طولانی‌تر شدن مدت زمان اجاره پول کمتری پرداخت کنند. به گفته‌ وزیر راه و شهرسازی هر چه مالیات کمتری به متقاضیان تعلق گیرد موجب رفاه حال آنها می‌شوند و موجران هم برنامه بلند مدتی خواهند داشت. 

  وی گفت: امیدواریم بتوانیم به زودی برنامه‌های پیشنهادی خود را به وزارت امور اقتصادی و دارایی به عنوان قانون مالیات‌ها اعلام کنیم.  آخوندی با اشاره به تصمیمات گرفته شده اخیر برای واحدهای مسکن مهر اظهار کرد: تصمیم گیرنده وام مسکن مهر بانک مرکزی است اما پیگیر افزایش وام مسکن هستیم که آخرین افزایش وام مرحله اول، افزایش وام‌های خرید بود.  وزیر راه و شهرسازی با اشاره به متنوع سازی قیمت بلیت هواپیما گفت: این موضوع در قانون برنامه پنجم دولت عنوان و دولت مکلف شده این برنامه را اجرا کند.  وی درباره برنامه وزارت راه برای فرودگاه مهر‌آباد اظهار کرد: برنامه‌ فرودگاه مهر‌آباد بازنگری می‌شود.