به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۷ - ۱۸:۱۲
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۰/۰۵/۳۱ ساعت ۱۱:۱۸
کد مطلب : ۲۸۹۲۹۱

چشم‌انداز یک کهکشان در دل "کوره"

چشم‌انداز یک کهکشان در دل "کوره"
گروه علمی: ناسا اخیرا تصویری زیبا از یک کهکشان در حساب کاربری تلسکوپ فضایی هابل در اینستاگرام منتشر کرد.به گزارش ایسنا، در این تصویر کهکشان مارپیچی زیبا "ان جی سی ۱۳۸۵" (NGC ۱۳۸۵) قابل مشاهده است. این کهکشان مارپیچی حدود ۶۸ میلیون سال نوری از زمین فاصله دارد و در صورت فلکی "فورناکس" یا "کوره" واقع شده است.
 
جالب است بدانید این صورت فلکی توسط ستاره شناس فرانسوی "نیکولاس-لوئی دو لاکای"(Nicolas-Louis de Lacaille) نامگذاری شده است. "نیکولاس-لوئی دو لاکای" ۱۴ مورد از ۸۸ صورت فلکی که ما امروزه می‌شناسیم را نامگذاری کرده است.

"هابل" قوی‌ترین تلسکوپ جهان است و در سه دهه مشاهدات فضا، این تلسکوپ نگاه ما را به جهان تغییر داده است. این تلسکوپ یکی از مهم‌ترین ماموریت‌های کیهانی ناسا تاکنون بوده که به مدت ۳۱ سال در حال فعالیت است و ناسا امیدوار است سال‌های بیشتری نیز فعالیت کند.

تلسکوپ فضایی "هابل" که در سال ۱۹۹۰ به مدار زمین پرتاب شد، تاکنون کارهای مهمی انجام داده است که می‌توان به ثبت تصاویری از تولد و مرگ ستاره‌ها، کشف اقمار جدیدی در اطراف "پلوتو" و ردیابی حرکت دو جسم بین ستاره‌ای هنگام عبور از منظومه شمسی اشاره کرد. گفتنی است مشاهدات "هابل" به اخترشناسان در محاسبه عمر و انبساط جهان کمک کرده و آنها با کمک داده‌های ارزشمند این تلسکوپ قادر به بررسی کهکشان‌هایی که اندکی پس از بیگ‌بنگ شکل گرفته‌اند، هستند.
برچسب ها: ناسا
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها