به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۷ - ۲۲:۰۹
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۰/۰۶/۰۳ ساعت ۱۴:۴۰
کد مطلب : ۲۹۰۰۴۵

تسکین گلودرد با "پونه"

تسکین گلودرد با "پونه"
گروه علمی: برگ و گل گیاه پونه خاصیت آنتی بیوتیکی دارد و دم کرده آن برای سرماخوردگی و همچنین تسکین گلودرد مفید است.به گزارش ایسنا، مهندس حسین راغ‌آرا، مدیر مرکز خدمات تخصصی گیاهان دارویی جهاد دانشگاهی خراسان جنوبی گفت: پونه با نام‌های دیگر پودنه، حَبَق و ُفلَیحا، گیاهی با طبیعت خیلی گرم و خشک است که برای پاک کردن اخلاط سینه مفید است. پونه برای رفع آشفتگی و ناراحتی‌های معده استفاده شده و نفخ معده را از بین می‌برد و برای رفع حالت تهوع و بی‌خوابی نیز کاربرد دارد.
 
مهندس راغ‌آرا خاطر نشان کرد: برگ و گل گیاه پونه، خاصیت آنتی بیوتیکی دارد و دم‌کرده آن برای سرماخوردگی و زکام و همچنین تسکین گلودرد مفید است. وی با اشاره به اینکه پونه برای قطع سکسکه مفید است، افزود: از این گیاه برای رفع خارش رحم، بیماری استسقا و یرقان استفاده شده و مالیدن سوخته‌شده گیاه برای تقویت لثه‌ها مفید است و همچنین در رایحه‌درمانی برای رفع حالت غش نیز کاربرد دارد.

به گزارش روابط عمومی جهاد دانشگاهی خراسان جنوبی، وی با بیان اینکه این گیاه تولید صفرا را تحریک می کند، تصریح کرد: عصاره پونه در مقابل ویروس تب خال، آنفلوانزا و نیوکاسل فعال است، تسکین‌دهنده و آرامبخش بوده و خون را متوجه پوست می‌کند و برای (رفع) بی‌اشتهایی کاربرد دارد. میزان مصرف مجاز این گیاه، روزانه 8 تا 10گرم به صورت دمنوش است.
برچسب ها: گلو درد بابونه
نام شما

آدرس ايميل شما
توجه: نظرات حاوی توهين، افترا، اتهام و ... به اشخاص حقيقی و حقوقی، و نظرات شعارگونه «مرگ، درود و مشابه آنها»، و همچنين نظرات طولانی تر از 500 حرف، به هيچ وجه منتشر نخواهند شد.
نظر شما *

پربيننده‎ترين مطالب و خبرها