به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۷ - ۲۲:۰۹
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۰/۰۶/۰۷ ساعت ۱۴:۵۶
کد مطلب : ۲۹۰۷۶۰

گسترش آتش سوزی بزرگِ "کالدور" در غرب آمریکا

گسترش آتش سوزی بزرگِ "کالدور" در غرب آمریکا
گروه جامعه: بر اساس گزارش مقامات محلی، آتش سوزی گسترده کالیفرنیا موسوم به "کالدور" که در غرب آمریکا شروع شد در حال گسترش در نواحی غرب این کشور است.به گزارش ایسنا، آتش سوزی عظیم کالدور که در غرب آمریکا شروع شد و تاکنون چندین هزار هکتار از اراضی این کشور را سوزانده است، در حال گسترش به سمت منطقه تفریحیِ دریاچه "تاهو" است و آتش نشانان در تلاش برای جلوگیری از رسیدن این حریق گسترده به دریاچه تاهو هستند.
 
بر اساس گزارشات، آتش نشانان در تلاش برای مهار این حریق قبل از وزش بادهای شدید هستند که باعث گسترش و تشدید این آتش سوزی می شوند.آتش سوزی کالدور که از ۱۴ اوت در سیرا نوادا شروع شد بیش از ۶۰۰ سازه را تخریب کرده است و مقامات محلی آتش نشان پیش بینی می کنند که مهار این حریق تا ۸ سپتامبر (ماه آینده میلادی) به طول بینجامد.

به گفته دانشمندان، تغییرات آب و هوایی در ۳۰ سال گذشته، این منطقه را گرم و خشک کرده است و باعث به وجود آمدن آتش سوزی های گسترده شده است.به گزارش ای بی سی نیوز، ۱۴ آتش سوزی بزرگ در کالیفرنیا با تلاش بیش از ۱۵ هزار و ۲۰۰ آتش نشان در حال اطفا هستند. آتش سوزی های طبیعی در سال جاری میلادی (۲۰۲۱) حدود ۲۰۰۰ ساختمان را تخریب کرده و هزاران نفر را مجبور به تخلیه منازلشان کرده است و این در حالی است که مناطق وسیعی از غرب آمریکا را نیز دود ناسالمی ناشی از آتش سوزی های گسترده اخیر پوشانده است.
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها