به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۷ - ۲۲:۰۹
 
۱
تاریخ انتشار : ۱۳۹۲/۱۱/۰۳ ساعت ۱۰:۲۳
کد مطلب : ۲۹۰۹۵

آفریقای‌‌جنوبی چشم به راه گردشگران‌هندی

گروه فرهنگ و هنر: مقامات صنعت گردشگری آفریقای‌ جنوبی قصد دارند با برگزاری نمایشگاه‌های گردشگری در شهرهای هند میزبان گردشگران بیشتری از دومین کشور پرجمعیت جهان باشند.
آفریقای‌‌جنوبی چشم به راه گردشگران‌هندی
در این راستا از ماه آوریل ده‌ها نمایشگاه ویژه معرفی جاذبه‌های گردشگری آفریقای‌ جنوبی در شهرهای دهلی، حیدرآباد، پونا، کلکته، بمبئی و چند شهر دیگر هند برای معرفی بیشتر جاذبه‌های گردشگری آفریقای جنوبی به گردشگران هندی برگزار خواهد شد. آفریقای‌ جنوبی در سال 2013 میزبان 95 هزار گردشگر هندی بود که از رشد 20 درصدی نسبت به سال 2012 حکایت دارد. همچنین وزارت گردشگری آفریقای‌ جنوبی قصد دارد با راه‌اندازی سازمان ویژه‌ای شرایطی را بوجود آورد که در سال‌های آتی این کشور شاهد رشد چشمگیر ورود گردشگر از دومین کشور پرجمعیت جهان باشد.

بر این اساس، دفاتر گردشگری ویژه معرفی جاذبه‌های گردشگری آفریقای‌ جنوبی در شهرهای مختلف هند تاسیس شده، تعداد پروازهای خطوط هوایی بین دو کشور و بویژه شهرهای بمبئی و دهلی در هند و کیپ‌تاون و ژوهانسبورگ درآفریقای‌جنوبی افزایش یافته و قراردادهایی با تورگردانان هندی برای برگزاری تورهای بازدید از این کشور منعقد خواهد شد. آفریقای‌ جنوبی که دو شهر گردشگری کیپ‌تاون و ژوهانسبورگ آن مدتی قبل در نظرسنجی نشریه معتبر نشنال جئوگرافی در جمع 20 مقصد برتر گردشگری جهان قرار گرفتند، از جاذبه‌های گردشگری بسیاری بهره می‌برد.

پارک‌های ملی این کشور با جنگل‌های بکر و دست‌نخورده و گونه‌های مختلف حیوانی مانند فیل‌ها، شیرها و زرافه‌ها شهرت جهانی داشته و هرساله میزبان هزاران گردشگر به ویژه طبیعت‌گردان است. طی سال‌های اخیر و پس از برگزاری مسابقات جام‌جهانی فوتبال در آفریقای جنوبی در سال 2010 گردشگران این کشور رشد چشمگیری یافت. آفریقای‌ جنوبی که یکی از پنج مقصد برتر گردشگری آفریقا محسوب می‌شود در سال 2013 میزبان حدود 10 میلیون گردشگر بود که 75 درصد آنها از خارج از این قاره بویژه کشور‌های آمریکا، آلمان، انگلیس، هلند، فرانسه، برزیل و چین بودند.
مرجع : ایسنا