به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۲۶ - ۲۰:۲۴
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۰/۰۶/۰۹ ساعت ۱۱:۳۹
کد مطلب : ۲۹۱۱۰۲

انتقال ۲۳ هزار نفر از افغانستان به آلمان

انتقال ۲۳ هزار نفر از افغانستان به آلمان
گروه بین الملل: عملیات انتقال شهروندان آمریکا و همچنین همکاران محلی این کشور به خارج از افغانستان به پایان خود نزدیک می‌شود. یکی از نقاطی که برای انتقال این افراد پیش‌بینی شده است، پایگاه نظامی رامشتاین در ایالت رایلندفالتس آلمان است.
به‌رغم حملات مکرر به فرودگاه کابل عملیات انتقال شهروندان آمریکایی و از جمله سربازانی که برای محافظت به این فرودگاه اعزام شده بودند، ادامه دارد.
 تاکنون بیش از ۲۳ هزار نفر از شهروندان آمریکا و همچنین همکاران محلی این کشور به پایگاه نظامی ایالات متحده در رامشتاین، واقع در ایالت رایلند فالتس آلمان منتقل شده‌اند.گفته می‌شود تا کنون صد پرواز برای انتقال این افراد به پایگاه مزبور صورت گرفته است. هشت هزار نفر از این تعداد خاک آلمان را ترک کرده و به نقاطی دیگر، از جمله آمریکا منتقل شده‌اند.
این در حالی است که ۱۵ هزار نفر دیگر در انتظار انتقال خود هستند. پایگاه نظامی رامشتاین در نزدیکی شهر کایزرزلاترن آلمان قرار دارد و بزرگ‌ترین پایگاه هوایی آمریکا در خارج از مرزهای ایالات متحده به حساب می‌‌‌آید.امر انتقال این افراد به رامشتاین از روز ۲۰ اوت آغاز شده است. آمریکا بر آن است تا به عملیات خروج نیروهای خود و همکاران محلی‌اش تا پایان ماه اوت خاتمه دهد.
آلمان نیز تا کنون ۱۴۰ نفر از همکاران محلی خود را در همراهی با ۵۰۰ نفر از اعضای خانواده‌های آنان از افغانستان خارج کرده است.این در حالی است که بر اساس برآورد وزارت امور خارجه آلمان هنوز ۱۰ هزار نفر در افغانستان و از جمله ۳۰۰ شهروند آلمانی باید از این کشور خارج شوند.


 
برچسب ها: افغانستان
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها