به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۸ - ۱۰:۰۷
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۰/۰۶/۱۵ ساعت ۱۱:۱۰
کد مطلب : ۲۹۲۲۴۱

طراحی محوطه ویلا با راد دیزاین

گروه کسب و کار:
طراحی گرین وال مدولار یکی از طراحی های ساده و سبک است که روی سازه های سه بعدی مدولار سوار می شود. شما با طراحی گرین وال مدولار می توانید چهره ای جدید و زیبا به محوطه و حیاط و نمای ساختمان خود هدیه دهید.



شاید برایتان سوال باشد طراحی گرین وال مدولار چگونه است یا بخواهید بدانید گرین وال یا دیوار سبز چیست؟ در حقیقت یک گرین وال می تواند بخشی از ساختمان یا حتی سازه ای جدا از ساختمان شما باشد که توسط گیاهان اصطلاحا رونده یا بوته ها و گلدان های معلق پوشیده می شود. برخی از این گیاهان داخل گلدان های مخصوصی کاشته می شوند و برخی نیز با توجه به شرایط محیط دیوار، داخل زمین کاشته می شوند و به مرور زمان مساحت بیشتری از دیوار را اشغال می کنند. طراحی گرین وال مدولار در جهان مدرن امروز که افراد به جایگاه مهم گیاهان در زندگی خود پی برده اند، مورد استقبال سازمان ها و ارگان های مختلف در تمام کشور ها قرار گرفته است.
این دیوارها انواع مختلفی نیز دارند: گرین وال پنل مدولار که این دیوارها روی نمای ساختمان نصب می گردند و گیاهان مورد نظر را داخل هر پنل می کارند.در این نوع گرین وال نوع گیاه کاشته شده اهمیت زیادی دارد زیرا این در گرین وال آبیاری با تکنولوژی های اتوماتیک انجام می شود پس میزان رشد گیاه و تراکم کاشت آنها خیلی مهم است.

گرین وال داربست های مدولار نوع دیگری در طراحی گرین وال مدولار است که به کار گرفته می شود که سازه دیوار برخلاف گرین وال قبلی، از ساختمان اصلی جدا است و گیاه روی سازه ما رشد می کند نه روی دیوار ساختمانی. طراحی گرین وال مدولار از این حیث مورد استقبال بیشتری قرار دارد که به دلیل سبک و قابل انعطاف بودن، می توانید یک سطح وسیعی برای رشد گیاه خود فراهم کنید. البته در بسیاری موارد از استیل های بازیافت شده در طراحی گرین وال مدولار استفاده می کنند تا خدمتی دوچندان به طبیعت و محیط زیست شده باشد.
انواع دیگری نیز از گرین وال ها وجود دارد مانند دیوار سبز کابلی یا دیوار سبز نمدی و دیوار سبز هیدروپونیک که هر کدام ویژگی خاص خود را دارند و با توجه به نوع گیاه مورد استفاده، میزان آبیاری، نوع فضا و بودجه اختصاص یافته به آن فضای خاص، انتخاب و پیاده سازی می شوند
مطالب مرتبط : مقاله پرگولا ما را مطالعه نمایید...

طراحی آبنمای صخره ای
آبنما صخره ای به واسطه زیبایی بصری خاصی که به محیط می دهد می تواند در محیط های گوناگون از جمله پارک ها، میادین، مدارس و حتی حیاط و محوطه های ساختمان های مختلف استفاده شود. در ساخت آبنمای صخره ای از سنگ ها در سایز های متفاوت کمک گرفته می شود تا حالت آبشارهای طبیعی را برای انسان تداعی کنند. تمامی اجزای موجود در طراحی آبنمای صخره ای با توجه به شرایط محیط انتخاب و چیده می شوند. علاوه بر سنگ ها ما پوشش گیاهی نیز در قسمت های مختلف آبنمای صخره ای می بینیم. آبنما و چیدمان آن کمک می کند صدای آب به صدای آبشارهای طبیعی نزدیک باشد و تمامی ویژگی هایی که یک آبشار دارد برای بیننده تداعی گردد. واتر وال ها نیز به دلیل حالت ایستاده ای که دارند می توانند در هنگام طراحی گرین وال مدولار، کاملا کاربرد داشته باشند و به زیبایی محیط کمک کنند و توجه افراد را جلب نمایند.
مطالب مرتبط : مقاله الاچیق ما را مطالعه نمایید...

فلاور باکس پلاستیکی
قطعا فلاور باکس های پلاستیکی را در بسیاری از محوطه های داخلی و خارجی ساختمان ها مشاهده کرده اید. در زمانی که طراحی گرین وال مدولار از هر لحاظ به صرفه نباشد از فلاور باکس ها استفاده می شود. آنها در شکل های گوناگون با قابلیت آویز و نصب و حتی قرار دادن در جایگاهی خاص موجود هستند. فلاور باکس ها پنل هایی دارند که رطوبت و شرایط خاک را در وضعیتی پایدار نگه می دارد، پایه هایی در زیر آنها تعبیه شده تا جریان هوا بهبود یابد و از همه مهمتر از مواد قابل بازیافت ساخته شده است. شما به راحتی می توانید انواع گیاهانی که برای زیبایی محیط تان در نظر دارید را در آنها بکارید. فلاور باکس های پلاستیکی در برابر پوسیدگی، خوردگی و ناپایداری شرایط آب و هوایی و همجواری با نور مستقیم آفتاب مقاوم هستند، این محصول در عین مقاوم بودن بسیار سبک و انعطاف پذیر نیز هست به همین دلیل در سازمان ها و ادارات برای زیبایی محیط داخلی و خارجی استفاده می شود زیرا طول عمر بالایی دارد و گیاه داخل باکس ها احتیاج به رسیدگی هر روزه ندارد.



مزایا و معایب
همانطور که بار ها در مقاله به آن اشاره شد تمامی این محصولات به زیبا سازی محیط و هر چه شبیه تر کردن آن به طبیعت کمک می کند تا ما انسان ها با توجه به محدودیت هایی که در زندگی ماشینی و مدرن امروزی داریم، برای لحظاتی هرچند کوتاه از آنها لذت ببریم. اما در طراحی گرین وال مدولار باید دقت داشته باشیم که سیستم پمپاژ و آبرسانی در زمان های متناوب حتما چک شوند تا از آبرسانی منظم به تمام گیاهان مطمئن شویم. در مورد گرین وال هایی که روی دیوار خود ساختمان نصب می گردند، حتما باید علاوه بر گیاهان از سازه ساختمانی هم مراقبت شود.
آبنماهای صخره ای نیز باید در مکان هایی نصب شوند که در معرض آلودگی مثل برگ درختان یا حشرات یا چوب و خاشاک نباشد که به سیستم پمپاژ آسیبی نرسد. در زمستان دچار یخ زدگی نشود و حتما سیستم برقی آن مرتبا چک و سرویس شود.

فلاور باکس های پلاستیکی شاید محصولی بی دردسر و بسیار کارآمد به نظر برسند اما آنها هم احتیاج دارند که به شکلی صحیح مورد استفاده قرار بگیرند. حتما فلاور باکس هایی با اندازه های متناسب با محیط خود خریداری کنید آنها نباید نسبت به محوطه انتخابی شما بیش از حد بزرگ یا کوچک باشند. قصد و نیت شما از قرار دادن آنها در محیط تان زیبا سازی محیط است پس توصیه می کنیم قبل از خریدن یک فلاور‌باکس پلاستیکی از افراد دیزاینر مشورت بگیرید.
جهت دریافت مشاوره به سایت راد دیزاین به نشانی https://raddesign.ir مراجعه نمایید...
 
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها