به روز شده در ۱۴۰۲/۱۲/۲۹ - ۱۱:۱۹
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۰/۰۶/۱۷ ساعت ۰۹:۱۲
کد مطلب : ۲۹۲۶۱۷

سگ‌رباتیک خرابی‌دکل‌های برق‌را گزارش می‌دهد

سگ‌رباتیک خرابی‌دکل‌های برق‌را گزارش می‌دهد
گروه علمی: یک شرکت توزیع برق در استرالیا سگ رباتیک را آموزش می دهد تا با گشت زنی هرگونه خرابی در دکل ها و سیم های برق را ردیابی و گزارش کند.سگ رباتیک شرکت «بوستون دینامیک» برای گشت زنی در خیابان‌های حومه شهر آدلاید واقع در جنوب استرالیا و رصد خطوط برق آموزش می بیند.

این ربات قبلاً مأموریت‌های مختلفی مانند نظارت بر فاصله گذاری اجتماعی در سنگاپور انجام داده است. ناسا نیز مشغول آموزش به ربات مذکور است تا در غارهای مریخ عملیات اکتشافی انجام دهد.اکنون شرکت توزیع برقی در استرالیا به ربات آموزش می‌دهد تا زیرساخت‌های آسیب دیده و مشکلات دیگر در دکل و سیم‌های برق را ردیابی کند.

سگ رباتیک مذکور می‌تواند روی سطوح ناهموار حرکت کند، ۱۴ کیلوگرم تجهیزات مانند دوربین را حمل کند، از موانع اجتناب کند و همچنین ابزار هوشمند مذکور می‌تواند پس از ثبت عکس آن را برای کارمندان انسانی بفرستد. برای آموزش ربات مذکور از نوعی سیستم هوش مصنوعی استفاده می‌شود که شباهت زیادی به آموزش به حیوانات خانگی دارد. در حقیقت از نوعی هوش مصنوعی به نام «یادگیری تقویت شده» برای آموزش سگ استفاده می‌شود.

اگر ربات فعالیتی را به درستی انجام دهد (مانند عکاسی از یک دکل) جایزه و با انجام فعالیتی اشتباه واکنشی منفی دریافت می‌کند.این شرکت توزیع برق علاوه بر سگ‌های رباتیک از پهپادها و فناوری‌های دیگر برای نظارت بر تجهیزات استفاده می‌کند. با استفاده از این ربات علاوه بر محافظت از نیروی انسانی از قطعی برق اجتناب می‌شود و جمع آوری اطلاعات ارتقا می‌یابد.
برچسب ها: سگ رباتیک
نام شما

آدرس ايميل شما
توجه: نظرات حاوی توهين، افترا، اتهام و ... به اشخاص حقيقی و حقوقی، و نظرات شعارگونه «مرگ، درود و مشابه آنها»، و همچنين نظرات طولانی تر از 500 حرف، به هيچ وجه منتشر نخواهند شد.
نظر شما *

پربيننده‎ترين مطالب و خبرها